بازرس کل استان قزوین گفت: دشمن با اعمال فشار در حوزه‌های اقتصادی و با بهره‌گیری از حربه تحریم در صدد پر رنگ کردن خط سازش در ایران اسلامی، افزایش مطالبات و رویارویی مردم با نظام است.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، محمدحسین یزدان پناه با بیان این مطلب در جمع مسئولان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین اظهار داشت: بر مسئولان امر لازم است با اتخاذ تدابیر بنیادی و متناسب با شرایط زمانی، بسترهای لازم را برای پاسخگویی به مطالبات و رضایتمندی مردم فراهم آورند.

وی همچنین حضور حماسی مردم را در انتخابات گامی مؤثر و برجسته در خنثی کردن نقشه دشمن دانست.

یزدان پناه با تأکید بر اهمیت برنامه‌ریزی‌های مناسب از سوی دستگاه‌های فرهنگی بیان داشت: متأسفانه دشمن در حملات خود علیه جمهوری اسلامی در عرصه جنگ نرم موفقیت‌هایی را داشته است که یکی از دلایل اصلی آن روزمرگی دستگاه‌های ذیربط در حوزه فرهنگی و عدم توجه به اقدامات زیربنایی در این زمینه است.

بازرس کل استان قزوین افزود: با وجود تلاش‌های انجام شده در حوزه فرهنگ، نمود عینی آن در جامعه مشهود نیست و آثار هجمه‌های فرهنگی برجستگی بیشتری نسبت به فعالیت‌های دستگاه‌های مسئول در زمینه فرهنگی دارد.

وی با اشاره به اینکه دشمن قبل از لشگر کشی نظامی و تسلیحاتی به کشورها در صدد تسلط فرهنگی بر آنهاست یادآور شد: دستگاه‌های فرهنگی نقشی تأثیرگذار در تقابل با این امر دارند و البته این میسر نخواهد شد، مگر اینکه برنامه‌ریزی‌ها در حوزه فرهنگ متناسب با واقعیت‌ها و ارزش‌های اصیل اسلامی تنظیم و به مرحله اجرا گذاشته شود.

وی در ادامه با اشاره به اهداف و مأموریت‌های دستگاه نظارتی خاطرنشان کرد: سازمان بازرسی کل کشور طبق اصل 174 قانون اساسی وظیفه نظارت بر اجرای صحیح قوانین و حُسن جریان امور در دستگاه‌های اجرایی را بر عهده دارد.

بازرس کل استان قزوین همچنین با اشاره به حضور و استقرار هیئت بازرسی در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: کارشناسان و بازرسان در این مأموریت نحوه نظارت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بر مراکز و مؤسسات فرهنگی هنری و تبلیغاتی را طی دو سال گذشته مورد بررسی قرار می‌دهند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین در ابتدای این دیدار ضمن استقبال از حضور دستگاه نظارتی گزارشی از اقدامات و عملکرد دستگاه متبوع خود در زمینه‌های مختلف ارائه و چالش‌هایی را که در انجام مأموریت‌های سازمانی با آن روبرو می‌باشند را برشمرد.

محمدحسین شفیعی‌ها در ادامه مقوله نظارت و بازرسی را امری مبارک دانست و آمادگی خود و همکارانش را برای هرگونه همکاری با هیئت بازرسی اعلام کرد./ج1

برچسب ها: ایران ، نظارت ، برجستگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.