رییس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران با اشاره به اهمیت سوددهی اقتصادی در کنار اشتغالزایی گفت: سیاست این سازمان سوددهی واحدهای صنعتی است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران یاسوج ˈغلامرضا شافعیˈ در بازدید از کارخانه قند یاسوج افزود: توجه به اشتغال بدون درنظر گرفتن توجیه اقتصادی طرح ها باعث خسارت به دارایی های عمومی و تعطیلی کارخانه ها در دراز مدت و میان مدت می شود.
وی اظهار کرد: اگر چه هدف اساسی برخی از واحدهای صنعتی قدیمی سیاست های اجتماعی بود اما باید این گونه واحدها بتوانند به سوددهی اقتصادی برسند.
شافعی بیان کرد: هدف کارگران و مدیران کارخانه های بزرگ دولتی نباید دریافت حقوق از دولت باشد بلکه می بایست با درآمد و فروش تولیدات به بهبود شرایط زندگی خود بیندیشند.
وی عنوان کرد: منطق اقتصادی، سوددهی و تولید بیشتر است و در صورتی که این منطق رعایت نشود واحدهای اقتصادی و صنعتی، همواره به بودجه ها و کمک های دولت نیازمند خواهند بود.
شافعی به یکی از بندهای بودجه امسال اشاره کرد و گفت: در صورت تصویب مجلس 300 طرح دارای توجیه اقتصادی از سوی سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در 300 نقطه کشور ساخته خواهد شد.
وی افزود: سه میلیارد دلار برای اجرای این طرح به مجلس پیشنهاد شده است که منبع تامین آن از محل فروش واحدهای صنعتی سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران خواهد بود.
شافعی اظهار کرد: نمایندگان مجلس با تصویب این طرح می توانند شاهد افزایش اشتغال در همه استان ها و بیشتر شهرستان های کشور باشند.
رییس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران به منظور بررسی پیشرفت های صورت گرفته برای نوسازی کارخانه قند یاسوج به شهر یاسوج، مرکز کهگیلویه و بویراحمد سفر کرده است.
کارخانه قند یاسوج، اولین واحدهای صنعتی این استان است که در سال 1346 راه اندازی شد و دولت در 12 ماه گذشته 300 میلیارد ریال برای نوسازی و توسعه آن هزینه کرده است./س
برچسب ها: نوسازی ، سوددهی ، واحد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.