نمایشگاه دهمین دوسالانه بین المللی کاریکاتور ایران روز سه شنبه در مراسمی با حضور جمعی از مسوولان استانی و هنرمندان کشوری همزمان با استان های تهران و خوزستان در یاسوج گشایش یافت.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران یاسوج، رییس انجمن هنرهای تجسمی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد در این مراسم، گفت: 100 اثر از هنرمندان 31 استان کشور با موضوع خرافه، گربه ایرانی، کمیک (طنز) و پرتره (چهره) در این نمایشگاه در معرض دید عموم قرار گرفته است.
ˈمجتبی مولاییˈ افزود: این نمایشگاه برای نخستین بار در کهگیلویه و بویراحمد برپا می شود و تا 10 خرداد 92 صبح و عصر پذیرای بازدیدکنندگان است.
وی بیان کرد: ˈاصغر امیرنیاˈ مشاور عالی معاونت امور هنری و سرپرست دفتر هنرهای تجسمی وزارت ارشاد و ˈمسعود زنده روح کرمانیˈ مدیر نمایشگاه های دوسالانه مرکز هنرهای تجسمی این وزارتخانه از میهمانان کشوری نمایشگاه هستند.
مولایی اظهار کرد: برای رونق هر چه بیشتر هنرهای تجسمی در کهگیلویه و بویراحمد و ارتقای روزافزون دانش و آگاهی هنرمندان این رشته در استان اقدامات مهمی شامل برپایی نمایشگاه، برگزاری کارگاه های آموزشی و ساخت نگارخانه انجام شده است.
مشاور عالی معاونت امور هنری و سرپرست دفتر هترهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این مراسم، گفت: کهگیلویه و بویراحمد به لحاظ ایجاد زیرساخت های مورد نیاز هنری به ویژه در زمینه هنرهای تجسمی در سال های اخیر پیشرفت چشمگیری داشته است.
ˈاصغر امیرنیاˈ افزود: یک هزار و 66 هنرمند شناسایی شده و سازمان یافته در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که از این تعداد 120 نفر به طور مستمر و غیرمستمر در رشته هنری کاریکاتور و هنرهای تجسمی فعالیت می کنند که ظرفیت مطلوبی است.
وی با اشاره به اینکه هنرهای تجسمی در تمام ابعاد زندگی انسان دخالت دارد، بیان کرد: در مورد اهمیت چشمگیر هنرهای تجسمی همین بس که زیربنا و بستر سایر رشته های هنری است./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.