مردم در صنعا پايتخت يمن عليه مداخلات نظامي آمريکا در کشورشان تظاهرات کردند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني پرس تي وي ؛ مداخله نظامي آمريکا در يمن يک بار ديگر خشم مردم اين کشور را برانگيخت. هزاران يمني در صنعا عليه عمليات نظامي آمريکا در جنوب کشورشان تظاهرات کردند.آنها مي گويند نظاميان آمريکايي همراه با نظاميان يمن به خانه هاي مردم در جنوب يمن يورش بردند. آنها بر اين باورند اين حملات همه خطوط قرمز را رد و حاکميت و استقلال يمن را نقض کرده است. تظاهرکنندگان تاکيد کردند مردم يمن نمي توان اين وضع را بيش از اين تحمل کنند. 

يک تظاهرکننده گفت ما حمله نظاميان آمريکايي و يمني را به خانه هاي مردم به شدت محکوم مي کنيم. اگر دولت در برابر اين تجاوزات که از زمين و هوا و دريا انجام مي شود سکوت کند مردم خودشان وارد عمل مي شوند. 

عبدالله علاو از بنياد توسعه خاورميانه گفت عمليات هواپيماهاي بدون سرنشين آمريکا که غيرنظاميان بيگناه را مي کشد کاملا غيرقانوني است و بر اساس قوانين بين المللي محکوم است. يک تظاهر کننده جوان هم گفت دولت فعلي در يمن متحد بسيار نزديک آمريکاست و اساسا براي دفاع از منافع آمريکا تشکيل شده است. به همين علت مردم ديگر نمي توانند اشتباهات اين دولت را تحمل کنند. 

برچسب ها: یمن ، تظاهرات ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار