همایش بزرگداشت "روز جهاني آفریقا" و پنجاهمین سالگرد تاسیس اتحادیه آفریقا با حضور "سيدمحمد حسيني"، وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي چهارم خردادماه در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي برگزار مي شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از  اداره كل روابط عمومي و اطلاع رساني سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي، همایش بزرگداشت "روز آفریقا" به همت معاونت پژوهشي و آموزشي سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی  و با حضور سفرای کشورهای عضو اتحاديه آفریقا، نمايندگان مجلس شوراي اسلامي ، دانشجویان و طلاب آفریقایی مقیم كشورمان و جمعی از شخصیت ها، مؤسسات و مراکز مرتبط با آفریقا و انجمن های دوستی ایران و کشورهای آفریقایی ساعت 3 بعدازظهر روز شنبه چهارم خردادماه در محل حسينيه الزهرا (س) اين سازمان برگزار مي شود.



در این همایش،" حسيني"، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ،" محمد باقرخرمشاد "، رئیس و  محمدرضا دهشیری معاون پژوهشی و آموزشی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي و همچنين سه نفر از سفرای کشورهای آفریقا سخنرانی خواهند كرد و پيام دكتر صالحي وزير امور خارجه به اين همايش نيز قرائت مي شود.
 در حاشيه این همایش، نمایشگاهی از آثار هنری و فرهنگی  و همچنين کتب و نشریات مرتبط با آفریقا که در جمهوري اسلامي ایران تولید شده است و سایر اقلام هنری از سوی انجمن های دوستی ایران و آفریقا و دانشجویان افریقایی مقیم ایران بر پا خواهد شد. همچنین نهادهایی مانند جمعیت هلال احمر جمهوري اسلامي ايران ، و کمیته امداد امام خمینی(ره) اقدام به معرفی فعالیتهای خود در آفریقا خواهند نمود.




در اين همايش از وحید فرجی كارگردان فيلم "پارسان زنگبار"  و "رامین حیدری فاروقي" كارگردان سریال "اینجا آفریقاست" ، تقدير به عمل خواهد آمد.
گفتني است 25 ماه می برابر با چهارم خرداد ماه به عنوان "روزجهانی آفریقا "نامیده شده که امسال این مناسبت با پنجاهمین سالگرد تاسیس اتحادیه آفریقا مصادف شده است. /ص
 
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار