تزيپي ليوني مذاکره کننده صلح ارشد رژيم صهيونيستي گفت بن بست کنوني در مذاکرات اسرائيل و فلسطين به ضرر اسرائیل است .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری اسوشيتدپرس ؛ ليوني در کميته اي از پارلمان اسرائيل افزود ازسرگيري مذاکرات صلح با فلسطينيان در وهله نخست و پيش از هر چيزي به سود اسرائيل است . وي اين اظهارات را درحالي مطرح کرد که تنها چند روز به سفر جان کري وزير امور خارجه آمريکا به اسرائيل به عنوان بخشي از تلاش هاي وي براي کمک به احياي مذاکرات صلح اسرائيل و فلسطينيان باقي مانده است . 

کري قرار است روز پنجشنبه و جمعه به بيت المقدس و رام الله سفر کند . مذاکرات مستقيم اسرائيل و فلسطينيان از اواخر سال 2008 يعني زماني که اعلام شد دو طرف به توافق نزديک شده بودند با بن بست روبرو بوده است .

نخست وزير اسرائيل سال 2010 تحت فشار شديد آمريکا موافقت کرد فعاليت هاي شهرک سازي خود را بطور موقت به حال تعليق درآورد تا از اين طريق به ازسرگيري مذاکرات صلح بين دو طرف کمک کند اما اسرائيل پس از پايان يافتن اين توقف موقت شهرک سازي بلافاصله فعاليت هايش را در اين زمينه ازسر گرفت و به درخواست هاي واشنگتن براي تمديد اين توقف موقت توجهي نکرد . 

ليوني تصريح کرد اين بن بست هم به مشروعيت اسرائيل ضربه وارد کرده و هم باعث شده است تا اسرائيل براي اقدام نظامي در صورت نياز با محدوديت روبرو باشد . نتانياهو هدايت دولت ائتلافي راست ميانه را در اسرائيل به عهده دارد که شامل طرفداران شهرک سازي اسرائيل است و بسياري از آنها مخالف شديد اين مسئله هستند که به فلسطينيان اجازه داده شود کشوري مستقل را در سرزميني تشکيل دهند که اسرائيل در جنگ سال 1967 آنها را اشغال کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار