رئيس سازمان داوطلبان جمعيت هلال احمر از تشكيل شبكه فعالان هلال احمر به منظور جذب حمايت هاي مالي و انساني، همچنين تقويت بنيه عملياتي اين سازمان خبر داد.

فرح ناز رافع، در گفتگو با خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران ضمن اعلام اين خبر گفت: اين سازمان با اجراي طرح ها و برنامه هايي در سال گذشته توانست بخشي از ضعف ها و چالش هاي موجود در زمينه جذب داوطلب را شناسايي و براي رفع آن ها دستورالعمل هاي حمايتي را تدوين و اجرائي كند.
وي با تأكيد بر وجود مشكلات جمعيت هلال احمر در جذب و به كارگيري نيروهاي داوطلب اظهار داشت: حدود 700 هزار نفر در سازمان داوطلبان عضو هستند كه به طور كامل از توانايي و استعدادهاي اين افراد استفاده نشده است.
رافع، در ادامه افزود: تشكيل اين شبكه در راستاي حمايت هاي جذب مالي و انساني است كه مطالعات ميداني و شناسايي تيپ شخصيتي افراد با توجه به فرهنگ هاي حاكم بر استان ها از طريق پرسشنامه يكي از برنامه هاي جمعيت هلال احمر در جهت نياز سنجي است.
وي با اشاره به اينكه هدف از برگزاري كلاس هاي مهارت آموزي، بازسازي رفتاري و كسب مهارت هاي مد نظر جمعيت هلال احمر است، تأكيد كرد: بدين منظور در فاز نخست مهارت آموزي اعضا، حدود يك هزار و 500 نفر در پنج مرحله به واسطه اساتيد مجرب در مشهد آموزش مي بينند و در مرحله بعدي نيز افراد با فعاليت هاي بشردوستانه و نحوه همياري و كمك رساني به هم نوع در گلستان آشنا مي شوند.
رافع در پايان خاطرنشان كرد: با جذب، ساماندهي، آموزش و به كارگيري نيروي انساني در جمعيت هلال احمر مي توان گامي در راستاي تقويت بنيه عملياتي و انساني جمعيت هلال احمر به ويژه امداگران برداشت./ف
برچسب ها: شبکه ، فعالا ، هلال ، احمر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار