معاون پیش دبستانی و دانش آموزی سازمان جوانان جمعیت هلال احمر از آموزش مهارت های امدادی به بیش از 5 هزار مربی و مدیر مدارس مقطع راهنمایی در قالب اجرای نخستین دوره آموزش طرح ملی دادرس خبر داد.

علی منیری در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ضمن اعلام این خبر گفت: نخستین دوره آموزش طرح ملی دادرس ویژه مربیان و مدیران مدارس از ابتدای اردیبهشت ماه جاری در تمام استان های کشور آغاز شده است. 
وی ادامه داد: مربیان و مدیران یاد شده پس از طی این دوره آموزشی، مهارت های امدادی را به دانش آموزان مدارس تحت مدیریت خود آموزش می دهند.
منیری با بیان این که در نخستین دوره آموزشی طرح ملی دادرس ویژه مربیان و مدارس، بیش از 5 هزار مربی و مدیر از 2 هزار و 500 مدرسه راهنمایی سراسر کشور شرکت کردند گفت: در مجموع حدود 30 هزار مدیر و مربی از 15 هزار مدرسه راهنمایی سراسر کشور در قالب اجرای طرح ملی سلامت محور دادرس، مهارت های امدادی را فرا گرفته و به بیش از 2 میلیون و 500 هزار دانش آموز این مقطع آموزش می دهند.
وی در ادامه از برگزاری المپیاد آماده ویژه دانش آموزان طرح ملی دادرس از اواسط تابستان امسال خبر داد و گفت: از هر مدرسه یک گروه 14 نفره در المپیاد استانی شرکت کرده و گروه های برتر در سطح استان به مسابقات کشوری راه می یابند.
منیری در خاتمه با اشاره به امضای تفاهم نامه طرح سلامت محور دادرس اواخر سال گذشته میان سازمان جوانان هلال احمر و معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت بهداشت اظهار داشت: بر اساس این تفاهم نامه هشت آیتم امدادی شامل تخلیه اضطراری، ارزیابی، کنترل علایم حیاتی ، شناخت نقاط امن، حمل مصدوم ، کمک های اولیه، پانسمان، بانداژ و آتل بندی به دانش آموزان آموزش داده می شود تا ضمن ارتقای آمادگی آن ها آسیب های احتمالی ناشی از وقوع حوادث به ویژه سیل و زمین لرزه در مدارس کاهش یابد./ف
برچسب ها: دوره ، آموزش ، مهارت ، امدادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.