معاون امور شهری و فضای سبز شهرداری منطقه 18 ، از اجرای طرح های ویژه و راه اندازی بزرگترین سایت آموزشی تولید کمپوست پایتخت در این منطقه خبر داد.

عساری در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: بزرگترین سایت آموزشی تولید کمپوست پایتخت، به منظور ترویج فناوری میان دست اندر کاران بخش فضای سبز و ایجاد زمینه مناسب برای بازدید شهروندان علاقه مند به گل و گیاه در گلخانه ای به وسعت 150 متر مربع به همت پایگاه مرکزی آموزشی گل و گیاه منطقه 18، طراحی و در دست اجرا است.
وی با بیان توضیحات بیشتر افزود: در اجرای این طرح بیش از 30 کیلو گرم کمپوست در کود دامی موجود پرورش داده شده و پس از گذشت سه ماه با تولید 7تن کود و رمی آماده بهره برداری است.
عساری با اشاره به مزایای این طرح گفت: طراحی و راه اندازی این سایت، به عنوان بزرگترین مرکز آموزشی در پایتخت، با توجه فرآورده تولیدی این سایت موجب کاهش مضرات زیست محیطی، جایگزین کود دامی رایج در فضای سبز شهری شده و اعتباری بالغ بر 10 میلیون ریال در اجرای این طرح داشته است.
وی ادامه داد: طی مراسمی بزرگترین سایت آموزشی تولید کود ورمی کمپوست پایتخت در دهه اول خرداد ماه سال جاری افتتاح خواهد شد.
عساری در پایان با اشاره به طرح های دیگر معاونت امور شهری و فضای سبز شهرداری منطقه 18، افزود: برگزاری کارگاه های آموزش پرورش گونه های متنوع گیاهی، اجرای برنامه های پیش بینی شده سالیانه مراکز آموزش و مشاور گل و گیاه سطح منطقه، برگزاری کارگاه های آموزشی در زمینه گیاهان آپارتمانی از جمله آلگو نما، پوتوس ، پوکا، پنجه غاری، سبزی کاری، خواص سبزیجات و میوه جات و کاشت درخت و درختچه، آشنایی بانوان علاقه مند با روش های کاشت، پرورش و نگهداری از گونه های مختلف گیاهان خانگی به طور تئوری و عملی، اعزام تعداد کثیری از شهروندان به نمایشگاه بین المللی گل و گیاه تهران ، از طرح های دیگر شهرداری منطقه 18 است./رج
برچسب ها: کمپوست ، مزایا ، مضرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
مهندس حضرتی
۱۸:۴۴ ۰۲ آذر ۱۳۹۲
مناقصه عمومی فروش کود و کرم با تناژ بالا
09352002239 09174915755
شرکت سبز رویان فلات ایرانیان
www.belkakood.com
آخرین اخبار