سرمربی تیم بسکتبال پتروشیمی با تاکید بر اینکه کاپ شرافت را به جای جامی مصنوعی در ایران نگه داشتند در مورد بحث هزینه های پترشیمی پرسید: دوستان قبلا با هزینه های زیاد، چه چیزی در ماهشهر به دست آوردند؟

مهران حاتمی، سرمربی تیم بسکتبال پتروشیمی بیشتر از این که از نتیجه مسابقات غرب آسیا ناراضی باشد از نقل و حدیث های  قبل و بعد از بازی ها راضی نیست به خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران می گوید: در کل از عملکرد بازیکنانم راضی هستم چون زحمت زیادی کشیدند درست است که به جام باشگاه ها نرفتیم اما کسب مقام سوم در مسابقات غرب آسیا هم اولین بار در باشگاه ما اتفاق افتاد و در شرایطی سوم شدیم که تنها با میانگین کل جایگاه تیم ها مشخص شد.
 

وی ادامه می دهد: با وجود جو سازی ها به خصوص مسئله هزینه ها، بازی های غرب آسیا راضی کننده بود در مورد تیم  ما گفتند که اگر در بازی آخر می باختیم کاپ غرب آسیا در ایران می ماند اما با بازی  ای که ما انجام دادیم کاپ شرافت و انسانیت در ایران ماند که از یک جام مصنوعی بسیار بزرگتر است ما به همه فهماندیم که ایرانی ها چقدر با شرف هستند.

*** رئیس کمیته ملی المپیک عراق خواست که سالم بازی کنیم

 حاتمی تاکید کرد: اگر باخت ما به الجیش اتفاق می افتاد به قیمت آبروی ایرانی ها بود حتی پیش از بازی با اردن رئیس کمیته ملی المپیک عراق که ناظر بر  مسابقات بود از ما خواست که بدون توجه به مسائل دیگر با قدرت بازی کنیم من هم جواب دادم که پتروشیمی تیم سالمی است و با علم به اینکه باخت ما به قهرمانی ماهان کمک می کند به خاطر احترام به روح ورزش این کار را انجام ندادیم نمی خواستیم اتفاق 10 سال قبل  که برای صنام با همکاری تیم های سوریه ای و لبنانی افتاد تکرار شود هنوز هم آن ماجرا از ذهن بسکتبالی ها پاک نشده است.

وی افزود: علاوه بر استفاده از تمام جوانان نتیجه دو بازی آخر را مقتدرانه گرفتیم تا حرف و حدیثی نباشد اتفاق تمام لبنانی ها هم در هر دو بازی  در سالن ناظر بودند.

*** فکر نمی کردیم بازی با شامویل ملاک باشد

اما سرمربی پتروشیمی در مورد شرایط فنی بازی ها توضیح می دهد: مشکل اصلی ما دیر حرکت کردن به عراق بود که باعث شد بازیکنان در دو بازی اول شرایط خوبی نداشته باشند از طرفی  در 10 دقیقه اول بازي مقابل شامویل تنها یک سوت و در نیمه اول چهار سوت برایمان زدند در حالی که اکثر بازیکنان ما تا نیمه دوم چهار خطا شدند نتیجه داوری روی آن دیدار واقعا تاثیر داشت و حتی داوران این دیدار دیگر اجازه سوت زدن در بازی ها را پیدا نکردند.

وی ادامه می دهد: ما حتی تصور هم نمی کردیم بازی با شامویل برای تیم ملاک شود بعد از هماهنگ شدن بازیکنان با شرایط عراق ماهان را برده و مقابل اردن، سوریه و تیم های عراقی هم بازی های بسیار خوبی انجام دادیم اما متاسفانه نتیجه در همان روزهای اول تعیین شده بود.

*** تیم ها مستهلک شده بودند

حاتمی در مورد کیفیت پایین بازیها تاکید کرد:  اکثر تیم های شرکت کننده خوب بودند اما چون با پنج یا شش بازیکن بازی می کردند مستهلک شدند این نوع بازی هم به بازیکنان درون زمین وهم نیمکت نشین ها ضربه وارد می کند چون بازیکنان داخلی با فشار بدنی و نیمکت نشین ها با فشار روحی و روانی مواجه شدند و به همین دلیل زمانی که آنها به بازی خوانده می شوند، دیگر جوابگو نیستند چند تیم به این وضعیت افتاده و از دقیقه 20 به بعد افت می کردند.

سرمربی پتروشیمی اضافه کرد: بدشانسی بزرگ ما این بود که با انصراف ساجس بازی ها از فاز پلی آف در آمد و دوره ای شد. کسانی که انتقاد می کنند حداقل باید بازی شامویل را دیده و بعد قضاوت کنند در دیدار چنین درگیرانه که بهنام یخچالی با ضربه شدید مسی دچار مصدومیت شده و حامد سهراب نژاد هم همین شرایط را پیدا کرد اما هیچ سوتی نزدند.

***ورزش ما پشت درهای بسته است

حاتمی اشاره کرد: متأسفیم که برای اولین بار در ایران اجازه ندادند بازیکنان خارجی ای که گرفتیم وارد کشور شوند ورزش ما پشت درهای بسته قرار دارد و یک ماه و نیم طول کشید و بازیکنان خارجی اجازه ورود نداشتند.

اما سرمربی پتروشیمی در مورد بحث ریخت و پاش و هزینه های تیم هم حرف های زیادی داشت و گفت: کدام بازیکن را ما آوردیم که استفاده نکردیم، لیست قیمت تمام بازیکنان به صورت مکتوب موجود است و دو خارجی که برای غرب آسیا جذب کردیم به مراتب مبالغ قراردادی کمتر از سالهای قبل پتروشیمی داشتند از دوستانی که انتقاد کردند می پرسم سالها قبل که شما پتروشیمی بودید با تمام خرج ها چه کسب کردید و ما چه به دست آوردیم؟ سال قبل که بعد از سالها قهرمانی لیگ را به ماشهر آوردیم و اولین مقام سوم خارج از خانه را هم گرفتیم.

***همه مبالغ را جمع کنیم نصف زمان حضور دوستان در ماهشهر نیست

وی ادامه می دهد: بحث خرج ها و بازیکنان اضافه را مطرح می کنند در حالی که برای مثال عرفان نساج پور را در صحبت با فدراسیون به جای سهمیه خارجی مورد استفاده قرار دادیم و حق این بازیکن را به عنوان بازیکن ایرانی به وی دادیم نتیجه هم این خواهد بود که به زودی عرفان به تیم ملی هم دعوت می شود هر کدام از بازیکنان خارجی هم که وارد شدند موعد قرارداد و مبالغ مشخصی داشتند که اگر همه این مبالغ را جمع کنیم حتی نیمی از مبالغ زمانی که دوستان در ماهشهر بودند، نمی شود.

سرمربی پتروشیمی تأکید می کند: تیم های دیگر هم اعداد و ارقام مشخصی برای خارجی هایی دارند که فصل قبل به ایران آوردند این شکل صحبت ها از سوی دوستانی است که سنگ بقیه را به سینه می زنند با وجود جو بدی که در مورد متمول بودن پتروشیمی درست شده ما مثل بقیه تیم ها از 3 سهمیه ملی و 2 خارجی استفاده کردیم که قرارداد همه آنها مشخص است. اگر پول زیادی داشتیم که صمد و مهدی کامرانی را جذب می کردیم از طرفی علت رفتن سانی هم مبلغ بالای درخواستی وی بود.

***مطمئناً پتروشیمی از نظر هزینه اول نیست

سرمربی پتروشیمی اضافه کرد: برای ما مسائل اقتصادی هم مطرح است اگر هزینه های روی کاغذ و براساس رقم بیاید مطمئناً پتروشیمی در این زمینه اول نیست و حاضریم در صورت نیاز مدارک را هم برای مقایسه رو کنیم که تیم ما به پول بند نیست.

وی در نهایت از ظریف کار، مدیر عامل پتروشیمی تشکر کرد که با تمام حرف و حدیث ها با صحبت های خود از بازیکنان حمایت کرد./مح


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار