نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: نظر شورای نگهبان درباره احراز صلاحیت‌ها برای کاندیداهای یازدهمین دوره ریاست جمهوری فصل‌الخطاب است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران از سنندج، ماموستا حسام‌الدین مجتهدی اظهار کرد: حضور گسترده در انتخابات و مشارکت مردمی در این عرصه سرنوشت‌ساز امری واجب و همگانی بوده لذا همه متولیان امر باید در راستای تحقق این امر گام بردارند.
وی افزود: نامزدهای انتخاباتی در سطح شوراهای اسلامی شهر و روستا و حتی نامزدهای انتخاباتی ریاست جمهوری باید التزام به قانون را در رأس امور خود قرار داده و با حرکات و اعمال احساسی آب در آسیاب دشمنان نریزند.
امام جمعه سنندج تصریح کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران یکی از مترقی‌ترین نظام‌های سیاسی دنیاست و در طول عمر با برکت خویش با تکیه بر قوانین و مقررات مبتنی بر آموزه‌های قرآنی توانسته‌ است دستاوردهای عظیمی را برای ملت مسلمان ایران به ارمغان آورد.
مجتهدی افزود: حفظ و حراست از این دستاوردهای شگرف منوط به حضور گسترده و همیشگی در عرصه‌های مختلف سیاسی، فرهنگی و اجتماعی است و هر ایرانی باید در خصوص آینده کشور خود احساس مسئولیت کند.
نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به فعالیت‌های قانونی شورای نگهبان و دستگاه‌های نظارتی در خصوص بررسی صلاحیت نامزدهای انتخاباتی اظهار کرد: باید همه افراد متقاضی نظرات و نتایج بررسی شورای نگهبان و هیئت‌های نظارت را قبول داشته باشند و مصلحت کشور و تعالی و عزت ایران اسلامی را به بهانه‌های شخصی خدشه‌دار نکنند.
وی خاطرنشان کرد: نظر شورای نگهبان فصل‌الخطاب کاندیداها است و پذیرفتن رای این شورا برای همه واجب است.
مجتهدی افزود: هم‌اکنون ایران اسلامی دارای رهبری مجتهد و عالم است و تنها نظامی بوده که تمامی قوانین و مقررات آن براساس آموزه‌های اسلامی است.
به گفته وی، همین ویژگی ملت ایران و نظام مترقی آن را به عنوان الگویی تعالی‌بخش برای همه آزادی‌خواهان دنیا و مسلمانان منطقه تبدیل کرده ‌است.
مجتهدی تأکید کرد: حفظ وحدت و انسجام بین اقوام و مذاهب مختلف اسلامی و تبعیت از رهنمودهای عالمانه مقام معظم رهبری از جمله عواملی است که باید همواره مورد توجه همه ایرانیان قرار گیرد.
وی گفت: ایمان، اقتدار و التزام به قانون و رهنمودهای ولایت و رهبری از جمله ویژگی‌های شخصیتی نامزدهای انتخاباتی بوده و باید افرادی که این ویژگی‌ها را در خود نمی‌بینند، برای عرصه انتخابات کاندیدا نشوند./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.