ماه رجب ، عيد اولياء الهى ، بهار راز و نياز و عبادت ، موسم خضوع و خشوع به درگاه الهى ، موعد حضور و خواستن و زمان قرار صالحان با حق تعالى است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مازندران ؛ همه زمان‌ها مخلوق خدا است اما برخى از آنها از شرافت و ويژگى خاصى برخوردار است. درست است كه همه ماه‌هاى سال، پرتوى از قدرت جهان آفرين است؛ امّا سه ماه رجب، شعبان و رمضان، داراى امتياز و برجستگى ويژه‌اى هستند.

هرچند تمام ماه رجب ، نزد خداوند و اولياء گراميش عزيز و ارجمند است ليكن برخى از اوقات آن ، فضيلت ويژه اى دارد مثلا نخستین شب جمعه ماه رجب ، داراى امتيازى بزرگ است. پيامبر اسلام(ص) مى‌فرمايد : از نخستین شب جمعه ماه رجب غافل نشويد، فرشتگان آن را ليلة الرغائب مى‌نامند. چرا كه وقتى يك سوم از شب گذشت، هيچ فرشته‌اى نيست مگر اينكه در كنار كعبه مشرفه آيد، آنگاه خداوند نظر مرحمت به آنان كند و فرمايد: فرشتگانم! هرچه خواهيد از من بخواهيد. فرشتگان گويند: بارالها حاجت و خواسته ما آن است كه روزه داران ماه رجب را بيامرزى، خداوند متعال فرمايد: آمرزيدم.

يكى از كارهاى مهم و شايسته در ماه رجب، كمك به مستمندان است. امام صادق(ع) از پدران گراميش از امام على(ع) نقل مى‌كند كه آن حضرت فرمود: هركس به خاطر خدا در ماه رجب صدقه بدهد، خداوند وى را آنچنان اكرام فرمايد كه نه چشمى ديده و نه گوشى شنيده و نه بر قلب انسانى خطور كرده باشد.

در بيان فضيلت ماه رجب، به همين چند حديث شريف بسنده مى‌كنيم و مى‌گوييم : اگرهيچ حادثه‌اى در ماه رجب رخ نمى‌داد، باز هم رجب ارزش خاص و ويژگى استثنائى خود را داشت، ليكن حوادثى در آن به وقوع پيوسته است كه موجب شرافت و كرامت مضاعف اين ماه شده است.

ماه رجب،از ماه‌های بزرگی است كه طلوع سه امام معصوم ، امام علی(ع)،امام محمدباقر(ع) و امام جواد(ع) را در آن شاهديم و شروع بزرگ‌ترين جنبش تاريخ بشری ، يعنی برانگيخته شدن پيام آور مهر و محبت ، محمد مصطفی(ص) و هدايت و سعادت انسان‌ها، در آن اتفاق افتاده است.

ياد و نام پيشوايان شهيد اين ماه ، حضرت امام موسی كاظم(ع) و امام هادی(ع) و نيز پيام آور كربلا ، زينب كبری(س) گرمی بخش دل‌های مومنان است و نيمه رجب هم ، پذيرای معتكفان كوی دوست خواهد بود.

پيامبر گرامى و جانشينان به حق حضرتش سه ماه رجب ، شعبان و رمضان را فراوان پاس مى‌داشتند و اين سه ماه را به روزه مى‌گذرانند.

ماه مبارك رجب و ماه مبارك شعبان پيش درآمدهای ماه مبارك رمضان هستند و آمده كه پيامبر اكرم(ص) فرمود: ماه رجب ماه خدا، ماه شعبان ماه من و ماه رمضان ماه بنده‌های خدا است و چه زيبا است كه در ماه رجب به خود آييم و توشه اندوزيم تا در ماه مبارك رمضان با خلوص نيت به روزه، ميهمانی خدا برويم./س

برچسب ها: بهار ، راز ونیاز ، رجب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.