رئيس سازمان داوطلبان جمعيت هلال احمر از آمادگي هفت هزار و 500 زن امدادگر در قالب تيم هاي امدادي توانا به منظور امدادرساني به موقع در مواقع حوادث به زنان و كودكان آسيب ديده خبر داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران، فرح ناز رافع، با اعلام اين خبر گفت: در راستاي امدادرساني صحيح و به موقع زنان آسيب دبده در حوادث و تلاش در جهت ايجاد اطمينان خاطر و تأمين امنيت فكري زنان و كودكان در حين حوادث و سوانح دفتر امور زنان و نهاد خانواده جمعيت هلال احمر با اجراي طرح توانا و تشكيل تيم هاي امدادي زنان امدادگر نخستين گام را در تحقق اهداف خود براشته است.
وي با اشاره به اينكه طرح توانا بر مبناي توانمندسازي زنان در امر امداد و نجات شكل گرفته، تصريح كرد: گروه هاي ياد شده به چهار دسته تقسيم مي شوند كه شامل تشكيل تيم هاي تخصصي امدادي زنان شاغل در جمعيت هلال احمر، تيم هاي تخصصي امدادي زنان داوطلب در سازمان هاي داوطلبان و جوانان، تيم هاي تخصصي امدادي زنان شاغل در سازمان ها و وزاتخانه هاي دولتي و همچنين تيم هاي تخصصي امدادي زنان در سطح محلات شهرها و روستاها مي شود.
رافع، با بيان اينكه گروه هاي امداد و نجات در هر محله و با حضور مردم فعاليت مي كنند، افزود: طرح توانا كه در سال 89 با حضور رياست جمهوري كشور در همايش بزرگ توانمندي هاي نوين كليد خورد، هم اكنون با بيش از هفت هزار و 500 امدادگر در زلزله هاي اخير حضور چشمگيري داشته است.
وي در ادامه افزود: در حال حاضر اين تعداد امدادگر در قالب يك هزا رو 202 تيم توانا در سطح 30 استان به ارائه خدمات امدادي مي پردازند كه تاكنون 495 تمرين امدادي را براي آمادگي و امدادرساني مناسب در برابر حوادث به اجرا درآورده اند.
به گفته رافع، بيش از 56 هزار و 760 زن امدادگر در يك هزار و 293 دوره آموزشي شركت كرده اند، لذا در اين خصوص لباس مخصوص تيم هاي توانا با حفظ ملاحظات فرهنگي براي بانوان امدادگر طراحي و بعد از توليد انبوه در بين امداگران توزيع شده است./ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار