وزیر دفاع گفت: نیروهای مسلح کشور به برکت حضور در زیر سایه ولایت فقیه، افتخاری بس عظیم دارند که فرهنگ قرآن را در دل خود جای داده‌اند.

به گزارش خبرنگار دفاعی - امنیتی باشگاه خبرنگاران، سردار "احمد وحیدی" وزیر دفاع، صبح امروز در بیست و نهمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم نیروهای مسلح که در دانشگاه صنعتی مالک اشتر برگزار شد، گفت: اگر کسی قرآن را بدون اهل بیت فرض کند بدین معناست که قرآن را مهم ندانسته، زیرا اهل بیت و قرآن با هم هستند و از هم جدا نمی‌شوند.

وی ادامه داد: حدیث نامه امام(ره) نیز با همین موضوع آغاز می‌شود و نشان می‌دهد در راه تحقق این دو، یعنی قرآن و اهل بیت اگر سراغ چیز دیگری به غیر از این دو برویم باطل است. قرآن و اهل بیت صدق و حقیقت محض است.

سردار وحیدی تصریح کرد: قرآن برای همه است رسول خدا هم برای هدایت همه آمده است. جامعه قرآنی و جامعه اهل بیت با این مسیر تحقق می‌یابند و نه از مسیر دیگری، زیرا مسیر دیگری وجود ندارد. جامعه‌ای که مبتنی بر قرآن و اهل بیت باشد جامعه پژوهنده است یعنی جامعه‌ای که انسانیت در آن موج می‌زند و به منطق ظهور می‌رسد.

وزیر دفاع گفت: در جامعه‌ای که آموزه‌های قرآنی مؤثر است و قرآن و اهل بیت در آن وجود دارد استحکام هم هست. همه استحکام جامعه امروز ما به این دلیل است که با آموزه‌های قرآنی لبیک گفته و استحکام آن را یافته‌ایم. باید آموزش‌های قرآن را به دل بگیریم هر جایی که از اهل بیت و قرآن دور شویم به همان اندازه از استحکام دور می‌شویم و سستی دیده می‌شود. قرآن را باید با پوست و گوشت خود درک کنیم و باید در سنین جوانی با قرآن انس گرفت.

وی در پایان اظهار داشت: امروز با داشتن نایب امام زمان(عج) تحقق علمی در جامعه مهم می‌شود. مردم ما مجهز به فرهنگ اهل بیت و قرآن هستند و نیروهای مسلح کشور به برکت این نوع نگاه و همین طور برکت حضور در زیر سایه ولایت فقیه، افتخاری بس عظیم دارند که فرهنگ قرآن را در دل خود جای داده‌اند.

انتهای پیام/ش
برچسب ها: قرآن ، برکت ، ولایت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار