شیخ حمد بن خلیفه آل ثانی، امیر قطر از جامعه بین المللی خواست جهت توقف خشونت‌ها در سوریه که آن را تراژدی وحشتناک و وخیم‌تر شدن فاجعه انسانی در این کشور توصیف کرده بود، اقدام کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری عربی پرس، امیر قطر این سخنان را در افتتاحیه سیزدهمین همایش دوحه که روز گذشته برگزار شد، ایراد کرد و مدعی شد: تمام اقدامات بین المللی و عربی برای واداشتن نظام سوریه به گزینه نظامی با شکست و ناکامی مواجه شده است.
امیر قطر در ادامه ادعایش افزود که وی متاسف است و احساس یاس و ناامیدی می‌کند که انقلاب مردم سوریه وارد سومین سال خود شده، بی‌آنکه افق روشنی پیش روی این انقلاب مشاهده شود که تاکنون از خود ده‌ها هزار کشته و زخمی و میلیون‌ها آواره و پناهنده برجای گذاشته است.
امیر قطر درحالی چنین درخواستی برای بحران سوریه می‌کند که خود از جمله مهمترین فتنه‌انگیزان در این بحران به شمار می‌آید و تاکنون 3 میلیارد دلار از گروه‌های تروریستی فعال در سوریه حمایت مالی و نظامی کرده است.
شیخ حمد در ادامه اظهاراتش همچنین از اسرائیل خواست که فرصت‌های تحقق صلح با فلسطینیان براساس راه حل دو دولت را از دست ندهد و مدعی شد که قطر تلاش می‌کند، طرح پیشنهادی اتحادیه عرب در سال 2002 برای صلح با اسرائیل در مقابل تاسیس دولت – کشور فلسطینی را به اجرا بگذارد.
وی گفت: آنچه که انقلاب‌های عربی نامیده می‌شود و از سال 2011 در منطقه آغاز شده است، اسرائیل را به صورت مستقیم رو در روی ملل عربی قرار داده است، چون اعلام همبستگی اخیر با قضیه فلسطینی پیشتر در دست و اختیار حکومت‌ها بود و این موجب شده تا اسرائیل نه تنها در برابر حکومت‌ها که در برابر ملل عربی نیز قرار گیرد.








برچسب ها: بین الملل ، قطر ، سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار