معاون جوانان و دانشجویی سازمان جوانان جمعیت هلال احمر کشور از برگزاری همایش4 روزه ی اعضای داوطلب فعال با موضوع ستاره شناسی، نقشه خوانی، جهت یابی و پیگیری فنون امداد رسانی در کویر ویژه خواهران خبر داد.


محمد حسین جوادی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران با اعلام این خبر گفت: سازمان جوانان به عنوان عضو فعال جمعیت هلال احمر وظیفه ی خود دانسته با توجه به موقعیت حادثه خیزی کشورمان و ضرورت فراگیری آموزه های امدادی و همچنین امداد رسانی در اقلیم های مختلف کشور در این مهم، گامی موثر بردارد.

وی با اشاره به این که برنامه های توان افزایی این سازمان به صورت سالانه برگزار می گردد، عنوان کرد: امسال این برنامه ها در زمینه های کویرنوردی، کوه نوردی، جنگل نوردی، امداد دریایی و سیلاب در استان کرمان به عنوان عضو کویرنورد در کشور میزبان جمعیت هلال احمر کشور است.

جوادی با بیان این که دیشب جوانان داوطلب در دل کویر میهمان بودند، اذعان داشت: در این همایش 250 نفر از اعضای فعال سازمان جوانان که در پست های نوروزی، امداد، مواقع ضرورت از جمله زلزله حضور موثر داشته از سراسر جمعیت های هلال احمر کشور شرکت می کنند.

وی در ادامه به جزئیات برگزاری این همایش اشاره کرد و گفت: برنامه ها در دو بخش تئوریک و عملی که شامل بخش های آموزش زندگی در شرایط سخت، ستاره شناسی ، نقشه خوانی، کویر شناسی و امداد رسانی در کویر و همچنین کویرنوردی و پیاده کردن آموزه های دریافتی در طی مساحت مشخص شده طی 4 روز برگزار می گردد.

جوادی با اشاره این که برنامه ها از دیشب شروع به اجرا شده افزود: همه کسانی که در این مراسم شرکت کردند در انتها گواهی نامه ی آموزش دریافت خواهند کرد در مسیر ارتقاء جایگاه شغلی و خدمت رسانی تاثیر بسزایی خواهد داشت و همچنین در حوزه ی نهادهایی که در این مهم فعالیت می کنند این گواهی نامه معتبر خواهد بود.

وی در خاتمه اظهار داشت: این برنامه ها به صورت سالانه در سازمان جوانان برگزار می شود که هم اکنون این همایش در خصوص برنامه های توان زایی تخصصی ویژه بانوان است و در آینده این همایش ویژه ی برادران برگزار خواهد شد./ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار