مدیر حج و زیارت گلستان گفت: در پی انفجار اتوبوس حامل زائران گلستانی در عراق، ۴ زائر گلستانی به فیض رفیع شهادت نائل شدند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران  گرگان، مهدی شیخی، مدیر حج و زیارت گلستان گفت: در پی انفجار اتوبوس حامل زائران گلستانی در عراق، 4 زائر گلستانی به فیض رفیع شهادت نائل شدند.

وی افزود: این اتوبوس در مسیر سامرا به کاظمین در نزدیکی سه راهی شهر بلد عراق در یک میدان انفجار قرار می گیرد و در پی آن 4 زائر شهید و 17 زائر زخمی می شوند.

شیخی تصریح کرد: از 17 زائر زخمی، 12 نفر به صورت سرپایی مداوا شدند و 5 نفر در بیمارستان بستری هستند.

وی با اشاره به نام های شهدای این انفجار، افزود: در این حادثه، حسین طهماسبی روحانی کاروان، یدالله فرض علی، علی محمد زردکوهی و نرگس هراتی نژاد به شهادت رسیدند.

مدیر حج و زیارت گلستان در خصوص 5 زائر زخمی در بیمارستان، ادامه داد: سیدعلی کیاء حسینی مدیر کاروان، حسین سعادتی محمد آبادی، فاطمه ذبیحی، فریدون مشوق و نرگس احمدی فرزند عباس در بیمارستان بستری شده اند.

وی در خصوص زمان انتقال زائران و پیکر شهدا به ایران، گفت: به دلیل سوختن کامل اتوبوس و از بین رفتن گذرنامه های زائران، مستنداتی از گرگان به تهران ارسال شده و یک نماینده از استان به تهران اعزام شده تا با هماهنگی واحد عتبات سازمان حج و زیارت و رایزنی و هماهنگی با مقامات عراقی، برگ سبز خروج زائران صادر شود.

شیخی با بیان اینکه انتقال زائران به ایران مدتی به طول می انجامد، تاکید کرد: انتقال پیکر شهدا و زائران در گرو صدور برگ سبز از سوی مسئولان عراقی است.

وی یادآور شد: این کاروان 38 نفره به همراه روحانی و مدیر کاروان (22 اردیبهشت) سال جاری از سوی شرکت زیارتی فدک سیر گرگان به سمت عراق حرکت کرد و قرار بود امروز (31 اردیبهشت) به کشور بازگردد./س

برچسب ها: عتبات ، شهادت ، انفجار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.