رييس سازمان غير دولتي موسوم به بنياد امدارسان ترکيه روز گذشته اظهار داشت که فعالان سازمان هاي غير دولتي ترکيه هرگز ار حق و حقوق بازماندگان و قربانيان حادثه کاروان غزه که در جريان آن سرنشينان آن کاروان هدف حمله وحشيانه نظاميان صهيونيست قرار گرفتند عقب نشيني نخواهند کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري آناتولي، "بولنت ايلديريم" پيش از آغاز به کار پنجمين دور رسيدگي به پرونده حادثه کاروان غزه در مقابل دادگاه مسئول رسيدگي به اين مضووع در استانبول در جمع مردم و خبرنگاران گفت "سربازان ارتش رژيم صهيونيستي فکر مي کنند که ما از اين موضوع عقب نشيني خواهيم کرد اما تصميم ما بر اين است که روند مذکور را تا پايان ادامه دهيم. ما خواهان صدور حکم بازداشت سربازان صهيونيست و مقاماتي هستيم که در ايجاد حادثه کاروان غزه نقش داشته اند. ما هرگز از تصميم خود عقب نشيني نخواهيم کرد." وي همچنين افزوده است که عادي سازي روابط ترکيه و رژيم صهيونيستي خيانت به ملت فلسطين است. 
"آموس يادلين" وزير پيشين اطلاعات نظامي رژيم صهيونيستي، "اليزر ماروم" فرمانده پيشين نيروي دريايي ارتش رژيم صهيونيستي و "آويشايي لوي" رييس پيشين اطلاعات نيروي هوايي ارتش رژيم صهيونيستي از جمله متهماني هستند که بدليل نقش داشتن در جنايت کاروان غزه نقش داشته اند و به صورت غيابي در دادگاه استانبول محاکمه مي شوند و دادگاه رسيدگي به پرونده شکايات طرح شده از آنها را بررسي مي نمايد. دادخواستي 144 صفحه مبني بر صدور حکم محکوميت حبس ابد براي متهمين اين پرونده آماده شده است. 
در سال 2010 ميلادي در جريان حمله وحشيانه نظاميان صهيونيست به کاروان امداد رسان غزه نه تن از سرنشينان آن کاروان جان خود را از دست دادند. از آن زمان روابط ميان رژيم صهيونيستي و ترکيه قطع شده بود تا آنکه اخيرا پس از عذرخواهي "بنيامين نتانياهو" نخست وزير آن رژيم مذاکرات ترکيه و رژيم صهيونيستي بر سر هادي سازي روابط و پرداخت غرامت از سوي صهيونيست به بازماندگان و خانواده قربانيان حادثه کاروان غزه آغاز شد. 







برچسب ها: بین الملل ، ترکیه ، غزه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار