رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: سالیانه بیش از 9 میلیون تن انواع مواد معدنی از معادن آذربایجان غربی استخراج می شود.

عباداله اکبری در گفتگو با خبرنگارباشگاه خبرنگاران ارومیه با اشاره به جايگاه رفيع بخش معدن استان آذربایجان غربی در كشور اظهار داشت: سالیانه بیش از 9 میلیون تن انواع محصولات معدنی در این استان استخراج می شود که شامل 52 نوع مواد معدنی است.

وی اضافه کرد: استان آذربایجان غربی در حوزه هاي مختلف اكتشاف و بهره برداري به تناوب رتبه هاي سوم تا هفتم كشوري را به خود اختصاص داده به طوریکه حاصل عمليات اكتشافي انجام شده تاکنون كشف حدود4/1 میلیارد تن ذخيره معدني بوده است.

وی تصریح کرد: از 68 نوع ماده معدنی موجود در کشور 52 نوع آن در آذربایجان غربی شناسایی شده که 39 نوع آن در مرحله بهره برداری و 13 نوع آن در مرحله اکتشاف می باشد.

اکبری تعداد شاغلین در بخش معدن استان را 5 هزار و 800 نفر عنوان کرد و افزود: از این تعداد 1 هزار و 450 نفر از فارغ التحصیلان رشته های زمین شناسی، معدن و عضو سازمان نظام مهندسی معدن استان هستند که به عنوان مسئول فنی هدایت و نظارت بر عملیات معدنی را برعهده دارند.

وی در خصوص ذخایر طلای استان آذربایجان غربی نیز گفت: از 300 تن طلای ذخیره شده در کشور بالغ بر 120 تن آن از این استان شناسایی شده است.

وی با بیان اینکه کمربند کوهزائی در اطراف شهرستان تکاب بیشترین ذخیره طلای کشور را در خود جای داده است ادامه داد: معادن طلای زره شوران و آقدره در حال حاضر دارای پروانه بهره برداری بوده و اکتشافات جدید در منطقه، امید به افزایش ذخایر طلا را دوچندان ساخته است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی یاد آورشد: معدن طلای زره شوران تکاب و معدن تیتان قره آغاج از واحدهای معدنی مهم بهره برداری شده در دولتهای نهم و دهم در استان هستند./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.