استاندار کهگیلویه وبویراحمد با بیان اینکه عشایر همیشه پیش رو و پرچمدار خلق حماسه ها و عرصه های مختلف بوده اند، گفت: نقش عشایر در تحقق شعار محوری امسال مبنی بر حماسه سیاسی و اقتصادی تعیین کننده خواهد بود.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران یاسوج ، دکتر سید ˈحسین صابریˈ در جمع بسیجیان عشایر کهگیلویه وبویراحمد افزود: نگاه تحلیلی وعمیق به تاریخ سراسر افتخار این سرزمین نشان می دهد که زنان و مردان غیورعشایری همیشه در دفاع از نظام و انقلاب و پیروی از ولایت سرآمد بودند.
وی عشایر را از وفادارترین و به فرموده امام راحل (ره) ذخیره این انقلاب و نظام دانست واظهار کرد: صداقت، پاکی ، غیورمردی و مردانگی ، اخلاص ، شهامت و اراده راسخ از ویژگی های بارز عشایر است.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد عنوان کرد: عشایر این استان در طاغوت ستیزی همواره نمونه و سرآمد بوده اند و به هیچ غارتگری در طول تاریخ باج ندادند.
وی تصریح کرد: چنانچه امروزه استان کهگیلویه و بویراحمد درتمامی عرصه ها و حماسه های مختلف مقام نخست را به خود اختصاص داده همه به برکت موقعیت شناسی و بصیرت عشایر این دیاربوده است.
دکتر صابری ایستادگی عشایر کهگیلویه وبویراحمد در برابر خاندان پهلوی را مبارزه ای تاریخی خواند وافزود: دلاور مردی های عشایر این استان در دوران قبل از پیروزی انقلاب برای همیشه در دفتر خدمات آن ها ثبت خواهد شد.
صابری از تولیدات عشایری به عنوان مهم ترین رکن در حماسه اقتصادی یاد کرد و افزود: عشایر باید در این برهه زمانی که دشمن جنگ اقتصادی را به راه انداخته با مجاهدت و همت بیشتر وارد میدان تولید و اقتصاد شوند.
وی تبلورعینی حماسه سیاسی را در انتخابات 24 خرداد امسال عنوان کرد و از عشایر غیور این استان خواست تا همچون گذشته برگ زرین دیگری را به افتخارات خود در این صحنه مهم سیاسی به نمایش بگذارند./س
برچسب ها: عشایر ، پرجمدار ، حماسه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.