"هيوگ پاپ" مدير گروه بين المللي بحران روز گذشته در مصاحبه با روزنامه "تودي زمان" چاپ ترکيه از دولت آن کشور خواست تا موضعي اي ميانه‌روانه تر را در قبال بحران سوريه در پيش گيرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه زمان، وي همچنين اذعان کرد که موضع دولت ترکيه در قبال بحران سوريه در طول دو سال گذشته اشتباه بوده و مي بايستي اصلاح شود. رييس گروه بين المللي بحران اين ادعا که موضع دولت ترکيه موضع تمامي دولتهاي سني منطقه است را رد کرد و در اين باره افزود "ترکيه اکنون با کشورهاي سني منطقه متحد نيست و در اردوگاه انان قرار ندارد بلکه تنها جزيي از کشورهاي سني در جهان اسلام است."

وي از مقامات دولت ترکيه خواست تا در اظهارنظرهاي خود پيرامون بحران سوريه توجه بيشتري به خرج داده و با مشي ميانه روانه تري نظرات خود را بيان نمايند.

وي همچنين با اذعان به خطاهاي دولت ترکيه در موضع گيري پيرامون بحران سوريه افزود "دولت ترکيه با موضع گيري هاي اشتباه در قبال بحران سوريه سبب به حاشيه رانده شدن خود شده است."

گروه بين المللي بحران سلسله بحث هايي را تحت عنوان "وضعيت نامشخص مرزي: خطر گسترش دامنه بحران سوريه به داخل ترکيه" را در استانبول برگزار نموده و با حضور کارشناسان بين المللي وضعيت سوريه و تبعات بحران در آن کشور براي کشورهاي منطقه را مورد بررسي و ارزيابي قرار داده است. 


برچسب ها: ترکیه ، سوریه ، بحران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار