بازیکن تیم بسکتبال فولاد ماهان تاکید می کند: نمی دانم بر چه اساس می گویند که یکی از تیمهای ایرانی باید در غرب آسیا قهرمان می شد. اولویت و هدف اول ما هم از ابتدا رسیدن به جام باشگاهها بود.

اوشین ساهاکیان در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران در مورد مسابقات غرب آسیا و صعود یک تیم اصفهانی به جام باشگاهها تاکید کرد: بازیهای خوبی برایمان بود اما با توجه به اینکه تنها 17 یا 18 روز تمرین را پشت سر گذاشتیم برخی نکاتی که باید رعایت می کردیم، انجام ندادیم. در این بازیها سه تیم شامویل، ماهان و پتروشیمی مدعی بودند که در نهایت هم تیمهای اول تا سوم براساس تفاضل گل و با پنج برد به علاوه یک باخت تعیین شدند. البته تیم های دیگر هم انگیزه های زیادی به خصوص برای کسب سهمیه داشتند و بازیکنان خارجی بسیار خوبی جذب کرده بودند.

وی در مورد اینکه مقام دوم ماهان برای این تیم یک موفقیت بود یا ناکامی؟ تاکید کرد: نمی دانم از روی چه اصلی می گویند که یکی از دو تیم ایرانی باید قهرمان می شدند. به هر حال بازی بسکتبال است، تیم ها برای قهرمانی می روند اما نمی شود که همه چیز به نفع ما باشد. در این بازیها اگر ما مقابل پتروشیمی برنده می شدیم قهرمانی را می گرفتیم اما باختیم و شامویل هم شانس داشت.

مقابل پتروشیمی از نقاط ضعف خودمان ضربه خوردیم

بازیکن ماهان اعتراف کرد: به هر حال تیم ما هم نقاط ضعفی داشت که در زمین خود را نشان دادند اتفاقا مقابل پتروشیمی از همین نقاط ضربه خوردیم. در نهایت به نایب قهرمانی رسیدیم اما موضوع مهم حضور در جام باشگاههای آسیا بود که اولویت و هدف اولمان به حساب می آمد. نباید فراموش کرد که لبنانی ها چه در رده ملی و چه باشگاهی همیشه قوی هستند و ما هم وقت زیادی برای آماده کردن تیم نداشتیم.

اوشین از حضور صمد نیکخواه و کامرانی در ترکیب ماهان تعریف کرده و می گوید: صمد و کامرانی دو بازیکن بزرگ بسکتبال ایران هستند که سالها کاپیتانی مهرام و تیم ملی تجربه های زیاد بین المللی برایشان به همراه داشته، به خصوص دفعات زیادی در مسابقات غرب آسیا و جام باشگاهها حضور داشته اند. این دو بازیکن در جاهایی که باید به تیم کمک می کردند، دست تیم را گرفته و از چالش بیرون آوردند.

بعضی حرفها شیطنت دوستان است

وی در پاسخ به اینکه برخی حضور صمد و کامرانی را تنها عامل سهمیه گرفتن ماهان می دانند، اشاره کرد: این شیطنت عزیزانی است که در اطراف ماهان حضور داشته اند. به هر حال نظر هر کسی مهم است و کاری به صحبت این افراد ندارم چون هدف گرفتن نتیجه بود که به آن رسیدیم دیگر به این که با آمدن یا رفتن چه کسانی این نتیجه به دست آمد کاری ندارم.

ملی پوش ماهان در مقایسه برگزاری بازیهای غرب آسیا به صورت لیگ یا متمرکز توضیح داد: به هر حال انصراف دادن یک یا دو تیم قوی از مسابقات در کیفیت بازیها اثر می گذارد و دیگر فرقی ندارد که بازیها به صورت لیگ برگزار شود یا متمرکز چون تیمها همان تیمها هستند و انصراف تیمهای قوی در کیفیت بازیهایی که به صورت لیگ برگزار می شد هم همین تاثیر را داشت.

حضور ارمغانی مثبت بود

وی که پیش از این به همراه چند بازیکن دیگر ماهان در تیم ذوب آهن با سعید ارمغانی کار کرده بود در مورد حضور این مربی در کادر فنی ماهان گفت: بازیکنان ذوب آهنی سابق، شناخت کافی از ارمغانی داشتند و در این مسابقات هم از روحیه بالا و مثبت وی بهره کامل بردیم. همچنین به حل برخی مشکلات هم کمک کرده و در چند هفته کوتاهی که کنار تیم حضور داشت با برخی تمرینات دفاع، پیک اند رول و دفاع به حمله، به تیم کمک کرد و در کل وجودش مثبت بود.

بازیکن اصفهانی تیم ملی درباره شروع زودهنگام تمرینات تیم ملی تاکید کرد: به هر حال زمان بازیهای جام ملتها نزدیک است و وقت کافی برای استراحت بیشتر بازیکنان وجود ندارد. باید خودمان را به شکلی آماده کنیم که با توان و انگیزه بالا، بازی ای را که دو سال پیش باختیم و باعث از دست دادن مقام آسیایی و ورودی المپیک شد را جبران کنیم. باید این دوره هم مقام قبلی را جبران کرده و هم ورودی جام جهانی را بگیریم.
برچسب ها: اوشین ، ماهان ، غرب ، آسیا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار