تصمیمات مجلس در "لایحه بودجه 92 "و مخالفت دولت برای تغییر ساختاری این لایحه نیمه تمام ماند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، "لایحه بودجه 92" با حضور غلامرضا مصباحی مقدم  رئیس کمیسیون تلفیق مجلس و بهروز مرادی معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور امشب در گفتگوی ویژه خبری بررسی شد.

***آیا مجلس همیشه در صدد رفع مشکلات لایحه دارد یا طرحی نو در این باره ارایه می کند.

*** لایحه بودجه پییشنهاد دولت در مجلس: غلامرضا مصباحی مقدم  رئیس کمیسیون تلفیق مجلس: حجم تغییرات چقدر منطبق با واقعیت است؟
 
*** 26 بند حذف شده و بخشی از خواسته ها تامین شده در بودجه قانون یک ساله مجلس نوشته می شود بندهای زیادی در این لایحه بوده ما اصل را در قانون بودجه قرار دادیم.
 
***26 بند رای نیاورد بودجه جایگاه قانون گذاری دائمی نیست تمام بندهایی را که غیر بودجه ای بود مجلس کنار گذاشت و به اصطلاح بودجه ها کار کارشناسی شد.
 
***تغییرات اساسی در ساختار لایحه ایجاد شد و ما بندهایی که سال گذشته بود تلفیق کردیم و بندهایی را اضافه کردیم.
 
*** بهروز مرادی معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور: بسیاری از بندهایی که به لایحه اضافه شده ماهیت بودجه ندارد.
 
160 درصد دارایی و عددی به عنوان درآمد عمومی کشور اضافه شده که واقعیت خارجی ندارد. در لایحه بودجه 92 منابع عمومی دولت را بالا بسته ایم.
 
*** در مجلس 210 هزار میلیارد تومان معادل 26.1 درصد منابع عمومی کشور را افزایش دادندکه وجود خارجی ندارد. سال گذشته عملکرد نقدی ما در اجرای بندها 514.800 میلیارد تومان بود اما الان این 514.800 به 42 هزار میلیارد تومان اضافه شد.

*** مردای: دولت نمی تواند یک ریال بدهی ایجاد کند مگر با اجازه قانونگذار

*** عملکرد نقدی دولت 17 هزار میلیارد تومان سال گذشته 16.500 میلیارد تومان تهاتر بوده است که 514 میلیارد تومان نقد بوده ،514 میلیارد تومان را 30 هزار تومان نقدی گذاشتند. مجلس تهاتر را حذف کرد و ما هرچه همراهی کرده ایم مجلس عقب کشید.

5هزار میلیارد تومان فروش دارایی بودجه دولت است

*** مصباحی مقدم : ما جلوی برداشت نادرست را از تهاتر گرفتیم.

***در حال حاضر مطالبات رزمندگان بصورت نقدی پرداخت می شود بلکه باید به موسسه مطالبات داده می شود./اوراق ها را به طلبکاران می دهیم و تمامی کارها را شفاف سازی کردیم.

برداشت هایی که مجلس مدعی است،را تکذیب می کنم

***مرادی: ما نمی توانیم با الفاظی که واقعیت ندارد مردم را قانع کنیم/من قاطعانه برداشت هایی که مجلس مدعی است را تکذیب می کنم وتمامی این سخنان را به محکمه می برم.

***مجلس بدون کار کارشناسی ارقامی را برای ایثارگران از محل اموال مجهول کنار می گذارد که چرا ایجاد توقع می کند.با کار مجلس و تصمیم گیری های مجلس به بدهی های دولت اضافه می شود.

*** چرا دولت برای این لایحه حساس است؟ برای آنکه اگر تغییرات به گونه ای باشدو لایحه دولت در آن اتخاذ نشود غیر قانونی است.مجلس با تغییرات خود در لایحه بودجه انسداد در ادراه کشور بوجود آورده است و کلیه راهها را برای مقابله با تحریم مسدود کرده است.

*** مصباحی مقدم: متاسفانه حضور افرادی چون مردای بدون مدرک کارشناسی ،کار کارشناسی می کنند.


برچسب ها: بودجه ، صندلی ، مجلس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار