چين اجراي کامل قطعنامه هاي شوراي امنيت را در خصوص کره شمالي خواستار شد .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری شین‌هوا ، هونگ لی سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز دوشنبه در پی اقدام کره شمالی به پرتاب موشک هایی به دریای شرقی، اجرای کامل قطعنامه های مربوطه شورای امنیت سازمان ملل متحد را خواستار شد.

خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی اعلام کرد کره شمالی روز دوشنبه دو موشک کوتاه برد دیگر را به دریای شرقی شلیک کرد. کره شمالی یک موشک را روز یکشنبه و سه موشک دیگر را نیز روز شنبه شلیک کرده بود.

هونگ لی در کنفرانسی مطبوعاتی گفت :« چین به گزارش های مربوطه و واکنش های متعاقب آن توجه کرده است ».

سخنگوی وزارت امور خارجه چین خاطر نشان کرد حفظ صلح و ثبات در شبه جزیره کره منافع همه طرف های مربوطه را تامین می کند.

وی از همه طرف ها خواست به منظور حفظ صلح و ثبات در شبه جزیره کره، تنش ها را فرو بنشانند، به بهبود روابط کمک و مسائل را از طریق گفتگو حل و فصل کنند.

مذاکرات شش جانبه با هدف عاری سازی هسته ای شبه جزیره کره که کره جنوبی، کره شمالی، چین، آمریکا، ژاپن و روسیه در آن شرکت داشته اند، از سال دو هزار و سه میلادی آغاز شد اما دسامبر دو هزار و هشت میلادی متوقف شد. کره شمالی این مذاکرات را آوریل سال دو هزار و نه میلادی در اعتراض به اقدام جامعه بین المللی به محکوم کردن آزمایش های موشکی دور برد این کشور، ترک کرد.

گزارش هیئتی از کارشناسان سازمان ملل متحد حاکی است تحریم های مالی شدید فزاینده به طور قابل توجهی توسعه برنامه هسته ای پیونگ یانگ را به تاخیر انداخته است.

هونگ لی در پاسخ به سوالی در خصوص این گزارش گفت چین همواره از گفتگو و رایزنی برای پیشبرد عاری سازی هسته ای و حفظ صلح و ثبات در شبه جزیره کره حمایت کرده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین خاطر نشان کرد قطعنامه های مربوطه سازمان ملل متحد باید به طور دقیق اجرا شود.

وی افزود چین به عنوان یکی از اعضای دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد به طور صادقانه به وظایف خود در این خصوص عمل کرده است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار