معاون اول رئيس‌جمهور برگزاري موفقيت‌آميز انتخابات اخير پارلماني در پاکستان و پيروزي حزب مسلم ليگ را به نواز شريف تبريک گفت.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني رياست جمهوري، محمدرضا رحيمي عصر امروز(دوشنبه) در تماس تلفني با «نواز شريف» رهبر حزب مسلم ليگ (شاخه نواز)، براي وي در تشکيل دولت آرزوي موفقيت کرد و گفت: اميدوارم روابط تهران – اسلام آباد در دوره فعاليت دولت جديد پاکستان بيش از پيش شکوفا شود.

رحيمي با تاکيد بر لزوم افزايش تعاملات و رايزني‌هاي دو کشور براي حل و فصل مسئله افغانستان ابراز اميدواري کرد كه جمهوري اسلامي ايران و جمهوري اسلامي پاکستان همانند گذشته در خصوص موضوعات مهم منطقه‌اي و بين‌المللي و مسائل جهان اسلام همکاري‌هاي مستحکمي داشته باشند.

معاون اول رئيس‌جمهور با بيان اينکه جمهوري اسلامي ايران خواهان پيشرفت و توسعه پاکستان است، اظهار داشت: ايران آمادگي دارد سطح همکاري‌هاي خود را با پاکستان در تمامي زمينه‌ها بويژه در بخش نفت و گاز توسعه دهد و بخشي از نيازهاي اين کشور را در بخش گاز و برق تامين كند.

نواز شريف نيز در اين مکالمه تلفني ضمن ابلاغ سلام‌هاي گرم خود به مقام معظم رهبري و رئيس‌جمهور گفت: پاکستان آمادگي دارد سطح مناسبات و همکاري‌هاي دو کشور را گسترش دهد و تلاش خواهيم کرد روابط و دوستي ميان دو کشور همچون گذشته مستحکم و عميق باشد.

وي با تاکيد بر اينکه روابط تهران- اسلام آباد بايد از توسعه بيشتري برخوردار باشد، افزود: دولت پاکستان خواستار ارتقاء سطح روابط در همه زمينه‌ها با جمهوري اسلامي ايران است و در اين راستا با جديت تلاش خواهد کرد.
انتهاي پيام/
برچسب ها: رحیمی ، نوازشریف ، پاکستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار