دانشگاه علوم پزشکی تهران در بین دانشگاه های جهان با 92 رتبه ارتقاء به رتبه زیر پانصد رسید که این بیانگر ارتقاء جایگاه عظیم علمی و پژوهشی این دانشگاه است.

به گزارش خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران حاضر در محل ؛دکتر منصوری رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران در یازدهمین همایش نکوداشت مقام استاد گفت: خداوند خود را در قرآن به عنوان یک معلم معرفی کرده است ،همچنین پیامبر را نیز به عنوان معلم معرفی می کند، می بینیم که علم در فرهنگ ما و دین مبین اسلام جایگاه ویژه ای دارد و هرکه صاحب علم باشد قابل احترام و بزرگداشت است.

 وی گفت: تمام اساتید حق پدری به گردن ما داشته و امروز از این بزرگواران تجلیل می کنیم.

دانشجویانی که با رتبه های بالا وارد این دانشگاه شدند وجود این اساتید بزرگوار باعث درخشش جایگاه آنها در فتح کشور و دنیا شده است.

دانشگاه ده سال متوالی است که در زمینه آموزش  و پژوهش و درمان رتبه اول کشوری را دارد و این با تلاش دست اندر کاران و در راس آن اساتید محقق شده است .

منصوری تصریح کرد: رشد علمی دانشگاه چه از نظر تعداد دانشجو و افزایش دانشکده ها و رتبه های بین المللی همه نشانه ارتقاء جایگاه عظيم علمی پژوهشی دانشگاه است .

دانشگاه علوم پزشکی تهران 92 رتبه ارتقاء پیدا کرده و به رتبه زیر 300 رسیده است و از نظر رنکینگ در آسیا رتبه 63 را به دست آورده است.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران عنوان کرد: ده سال پیش درصد سهم ما در تولید علم در جهان 29 صدم درصد بود که این بسیار ناچیز بود ولی در دهه اخیر به 2 درصد رسیده ایم که در دنیا بی نظیر بوده است.

 وی خاطر نشان کرد: 9 درصد کل مقالات کشوری مربوط به دانشگاه علوم پزشکی تهران بوده است همچنین 27 درصد مقالات علمی نیز مربوط به این دانشگاه است./ع2
برچسب ها: دانشگاه ، علوم ، پزشکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.