مدیر جهادکشاورزی هیرمند بیان کرد: کشت زیر پلاستیک این محصول از نیمه بهمن در شهرستان هیرمند آغاز شده و با توجه به استقبال بهره‌برداران نسبت به سال گذشته، 100 درصد رشد داشته است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زاهدان ، حبیب رستمی در هیرمند اظهار داشت: زمان برداشت خربزه و هندوانه خارج از فصل در شهرستان هیرمند آغاز شده است.

وی افزود: در سال زراعی جاری، بیش از دو هزار هکتار از اراضی شهرستان هیرمند زیر کشت محصولات جالیزی از قبیل خربزه، هندوانه، طالبی و گوجه فرنگی به روش خارج فصل قرار گرفته است که از این سطح بیشترین سطح مربوط به محصول خربزه است.

مدیر جهادکشاورزی هیرمند بیان کرد: کشت زیر پلاستیک این محصول از نیمه بهمن در شهرستان هیرمند آغاز شده و با توجه به استقبال بهره‌برداران نسبت به سال گذشته، 100 در صد رشد داشته است.

رستمی اضافه کرد: کار برداشت محصول خربزه این شهرستان از اواخر اردیبهشت‌ماه آغاز شده و بیشترین ارقام زیر کشت خربزه شامل هلمندی، قندک و سفیدک است.

وی گفت: در هر هکتار از اراضی زیر کشت به طور متوسط 20 تن محصول برداشت می‌شود.

مدیر جهادکشاورزی هیرمند بیان داشت: مجموع کشت محصولات جالیزی شهرستان 5 هزار و 500 هکتار بوده که انتظار می‌رود در صورت تأمین آب و مناسب بودن شرایط اقلیمی بیش از 100 هزار تن محصول برداشت شود./ب

برچسب ها: کشت ، محصولات ، جالیزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.