رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر گفت:با هماهنگي کشورهاي حوزه خليج فارس توانستيم مسير دريا را همچون خشکي براي قاچاقچيان مواد مخدر ناامن کنيم.

به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران، سردار علي مويدي روز دوشنبه در نشست خبری با اشاره به کشفیات امسال پلیس مبارزه با مواد مخدر اظهار داشت: در دوماهه نخست امسال 77 تن انواع مواد مخدر کشف شد که در مقايسه با مدت مشابه در سال قبل، شاهد افزايش 8 درصدي کشفيات مواد مخدر در کشور بوديم.

وي افزود: بيشترين مواد مخدر کشف شده به ترتيب ترياک با 3 درصد افزايش، حشيش 11 درصد افزايش و  مرفين و هرويين هستند.در سال جاري با تلاش نیروهای مرزباني و فرماندهي هاي انتظامي شرق و جنوب شرقي کشور و اقدامات اطلاعاتي توانستيم شبکه هاي بزرگ ترانزیت مواد مخدر را شناسايي و منهدم کنيم.امسال 22 نفر از قاچاقچيان در درگيري هاي مسلحانه با پليس به هلاکت رسيدند و موفق به کشف مقادير زيادي اسلحه، مهمات و مواد مخدر  از قاچاقچیان شديم.

به گفته رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر در دو ماهه امسال بيشترين کشفيات در استان هاي کرمان، هرمزگان، سيستان و بلوچستان و خراسان جنوبي بوده است. همچنين 4  نیروی پلیس در راه مبارزه با مواد مخدر شهید و پنج نفر نیز مجروح شده اند.

مويدي با تاکيد بر اين که امسال بدنبال آن هستيم تا عرصه را بر توزيع کنندگان خرد تنگ کنيم، اظهار داشت: امسال حرکت هدفمندي را به منظور مقابله با خرده فروشان در کشور باجرا می کنیم تا با همياري دستگاه قضايي و ساير دستگاه ها منجر به رضايتمندي شهروندان شويم.

مويدي در خصوص اقدامات پليس در راستاي مقابله با ماده مخدر شيشه گفت: از دو سال گذشته پليس روي توليد و توزيع کنندگان اين ماده مخدر هدف گذاري کرد و توانستيم تا توليد و توزيع مواد مخدر صنعتي را به خطر بيندازيم، به طوري که برخورد جدي پليس منجر به افزايش قيمت 300 تا 400 درصدي اين نوع ماده مخدر شده وتلاش مي کنيم اين رويکرد را با جديت ادامه دهيم.همچنین در سال جاری ماموران موفق شدند 350 کيلوگرم شيشه را کشف و ضبط کنند.

رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر در پاسخ به سئوال يکي از خبرنگاران در خصوص مدت زمان دسترسي به مواد مخدر در کشور، اظهار داشت: پرداختن به اين موضوعات نفعي براي مردم ندارد و از طرفي پليس به دنبال راهکار و تاکتيک هاي جديد براي حل معضل مواد مخدر است.

مويدي  در خصوص اقدامات براي مبارزه با قاچاقچيان در مرزهاي دريايي کشور، گفت: تمهيدات پليس در مرزهاي خشکي شرق منجر به ناامن شدن مسير ترانزيت مواد مخدر براي قاچاقچيان شده است آنها امکان عبور از مرزهاي شرقي را با پيشرفته ترين تجهيزات ندارند.

وي افزود:با اقدامات خوب پليس در سال جديد، واگذاري شناور به درياباني، اجراي تمهيدات در ساحل و هماهنگي با کشورهاي حوزه خليج فارس توانستيم مسير دريا را همچون خشکي براي قاچاقچيان ناامن کنيم.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ادامه داد: پليس آمادگي دارد در هر شرايطي در برخورد با ناهنجاريها به خصوص برخورد با معتادان پرخطر همکاري لازم با ساير دستگاه ها را داشته باشد. 10 پايگاه مبارزه با مواد مخدر در تهران فعال هستند که شهروندان با مراجعه به اين پايگاه ها مي توانند اطلاعات خود را در خصوص معتادان ولگرد و توزيع کنندگان خرد را در اختيار پليس قرار دهند و آنان نيز موظفند در اسرع وقت به موضوعات رسيدگي کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار