روزنامه يو اس اي تودي نوشت: خطري که بمب هاي دست ساز آمريکاييان را تهديد مي کند، براي چندين دهه ادامه خواهد داشت و احتمالا به شايع ترين تهديد داخلي آمريکا تبديل خواهد شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ،  پايگاه اينترنتي اين روزنامه آمريکايي، مايکل باربرو، مقام ارشد سابق پنتاگون که روز جمعه بازنشسته شد در يک مصاحبه درمورد خطراتي که شهروندان آمريکايي را تهديد مي کند و تلفات اين کشور در افغانستان، سوريه و ديگر نقاط جهان مطالبي بيان کرد.     
باربرو گفت: بمب هاي دست ساز بسيار ارزان و خيلي در دسترس هستند. حادثه بوستون يک حادثه استثنايي نبود. 
انفجار بمب هاي دست ساز در مسابقه ماراتن بوستون باعث مرگ سه نفر و زخمي شدن بيش از 260 نفر شد. بسياري از اين افراد مورد اصابت ترکش هاي اين بمب ها که با تکه هاي زود پز و ميخ همراه بود، قرار گرفتند. 
باربرو افزود: آمريکا در ميان پنج کشور نخست جهان قرار دارد که گفته مي شود بيشترين آسيب را از بمب هاي دست ساز ديده اند.  
در توطئه بمب گذاري ميدان نيويورک تايمز در سال 2010، يک خودرو پر از پروپان ، بنزين و کود شيميايي در محل قرار داده شده بود. اين توطئه با اطلاع عابران به پليس خنثي شد. 
به گفته باربرو بهترين راه براي مبارزه با بمب هاي دست ساز رد يابي شبکه هاي ساخت آنها از طريق شواهد پزشکي قانوني مانند اثر انگشت و دي ان اي است. وي نگران بود از تجربه هايي که در عراق و افغانستان به دست آمده است به درستي استفاده نشود.








برچسب ها: بین الملل ، آمریکا ، بمب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار