با پایان فصل برداشت گل محمدی در فارس ، گلاب گیری در این استان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز فارس ، مسئول گیاهان دارویی سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: این استان با 6 هزار و 170 هکتار سطح کشت گل محمدی ، رتبه اول کشور را در کاشت و برداشت گل محمدی داراست که از این میزان 5 هزار هکتار به صورت دیم و بقیه به صورت آبی کشت می شود .

صادقی افزود : از این مقدار گل حدود 6 میلیون و 107 هزار لیتر گلاب تولید می شود.

وی گفت : سالانه 50 درصد گل محمدی کشور در فارس تولید می شود.

صادقی با بیان اینکه میمند با 50 هکتار کشت گل و داراب با داشتن بزرگترین دشت دیم گل محمدی کشور 95 درصد گل محمدی استان را تولید می کند ، افزود: وجود 105 کارگاه سنتی و صنعتی گلاب وعرقیات در استان فارس و بویژه در کنار مزارع گل در میمند و داراب نه تنها گردشگری را در این منطقه رونق داده بلکه سهم عمده ای از آن به استانهای دیگر و کشورهای حوزه خلیج فارس صادر می شود.

وی گفت: امسال تولید عرقیات استان 25 در صد افزایش خواهد داشت.

رییس اتحادیه گلابگیران میمند نیز گفت : حدود 40 نوع عرقیات گیاهی در این شهر به صورت انبوه برای عرضه به بازار تهیه می شود و 20 نوع عرقیات دیگر هم با توجه به سفارش مشتریان تولید می شود.

رییسی با اشاره به اینکه 60 درصد تولیدات عرقیات میمند صادر می شود، افزود: بخشی از عرقیات گیاهی و دارویی میمند به کشور فرانسه و کشورهای حوزه خلیج فارس صادر می شود و علاوه بر این، اسانس برخی از گیاهان مانند ریحان، نعنا و ترخون هم در کارگاه های این شهر تولید می شود که کشور فرانسه، مشتری اصلی خرید آنهاست./س

برچسب ها: گلاب گیری ، فارس ، آغاز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.