کارشناس بهداشت محیط بیمارستان شهید بهشتی:

استفاده از ماسک در بیمارستان را فراموش نکنیم/ "پیشگیری بهتر از درمان است" شعار نیست

کارشناس بهداشت محیط بیمارستان شهید بهشتی، با اشاره به وجود عوامل میکروبی و عفونی بسیار در مراکز درمانی مانند بیمارستان ها، گفت: توصیه می شود برای مصون ماندن از ابتلا به این بیماری ها، اصول پیشگیرانه مانند استفاده از ماسک را جدی بگیریم.

به گزارش گروه علمي باشگاه خبرنگاران به نقل از وبدا ياسوج ،نجمه نعمت پور افزود: با وجود آگاهی کارکنان بیمارستانی و مراجعان نسبت به احتمال خطر ابتلا به بیماری ها در مراکز درمانی، اما غالبا با بی توجهی به سلامت خود و اطرافیان، راهکارهای محافظتی را جدی نمی گیرند.

در بیمارستان از روپوش و روکفشی مخصوص استفاده کنیم

وی ادامه داد: استفاده از ماسک، روپوش مخصوص و روکفشی در بیمارستان ها، روش هایی ساده اما مفید برای مصونیت در مقابل عوامل میکروبی و عفونی هستند.

این کارشناس بهداشت محیط، اظهار کرد: بی توجهی به بهداشت مواد زائد جامد، فاضلاب، رختشویخانه، نظافت عمومی و بهداشت مواد غذایی، مهم ترین مخاطرات سلامت در بیمارستان ها است که علاوه بر بیماران، هماراهان آن ها، کارکنان بیمارستان و در نهایت تمام جامعه را تهدید می کند.

 نعمت پور، خاطرنشان کرد: با توجه جدی همه اعضای جامعه به راهکارهای پیشگیرانه، علاوه بر ارتقاء سلامت، از صرف هزینه های درمانی بی نیاز می شویم.
برچسب ها: بهداشت ، محیط ، بهشتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار