معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی گفت: در مراسم معنوی اعتکاف سال 91 هفتصد هزار نفر شرکت کردند که امسال از رشد 10 درصدی برخوردار بوده است

به گزارش خبرنگار معارف باشگاه خبرنگاران حجت السلام روحانی نژاد در نشست خبری امروز با اصحاب رسانه، با اشاره به مراسم اعتکاف سال گذشته بیان داشت: سال گذشته 700 هزار نفر در مراسم پرشکوه و معنوی اعتکاف شرکت کردند که از این تعداد 58.25 درصد بانوان و 42.72 درصد از آقایان بودند.

وی در ادامه با بیان این که مراسم اعتکاف شرط سنی ندارد افزود: حضور جوانان و نوجوانان در مراسم اعتکاف هر سال بیشتر می شود و سال 91 حضور 27.16 درصد از کل شرکت کنندگان دانش آموز، طلاب و دانشجو بوده اند.

وی تصریح کرد: از دیگر گروه های شغلی کارمندان10.4 ، کارگران و کشاورزان 9.28، بازنشسته گان 10.28 و بانوان خانه دار 26.82درصد از شرکت کنندگان بودند.

حجت الاسلام روحانی نژاد اظهار داشت: تحصیلات معتکفین سال گذشته؛ 4 درصد بی سواد، 10 درصد سواد خواندن و نوشتن ، 20 درصد سیکل، 30 درصد دیپلم، 20 درصد فوق دیپلم، 13 درصد کارشناسی ارشد، 3 درصد دکتری یا سطح 4 علوم حوزوی بودند.

وی با بیان جذابیت معنوی مراسم اعتکاف افزود: در مراسم سال گذشته 35.2 درصد از شرکت کنندگان برای نخستین بار، 24.8 درصد برای دومین بار، 14.5 برای سومین بار و 28.5 درصد هر سال در مراسم اعتکاف شرکت می کنند.

وی با اشاره به برگزاری مراسم اعتکاف در 336 شهرستان و شهر بزرگ در 3 هزار و 315 مسجد جامع تاکید کرد: تمام این مساجد قابلیت معتکفین را داشته و هر ساله تلاش می شود با همکاری ائمه جماعات مساجد این آمادگی بیشتر و افزون تر شود.

وی در خصوص هزینه های مراسم گفت: مراسم اعتکاف با مدیریت سازمان تبلیغات اسلامی و ائمه محترم جماعات مساجد و کسانی که در اداره مسجد نقش دارند برگزار و هزینه ها به وسیله خود مردم تامین می شود.

وی در ادامه تصریح کرد: سازمان تبلیغات تنها در زمینه اعزام مبلغ، حضور مداح، بسته های فرهنگی، برگزاری مراسم گفتمانی را عهده دار می باشند.

وی در توصیه ای به مسئولین برگزاری این مراسم معنوی بیان داشت: باید از تراکم و کثرت برنامه های سه روز اعتکاف خودداری و مراسم در حال اعتدال برگزار شود تا به خلوت و تنهای معتکفین خدشه ای وارد نگردد.

روحانی نژاد در خصوص مراسم امسال بیان داشت: در دو روز 13 رجب مراسم حریم ولایت و امامت و شب 15 رجب در سوگ وفات حضرت زینب مراسم ویژه ای برگزار می شود.

وی در ادامه اظهار داشت: گروه های رسانه ای برای ثبت و ضبط جلوه های زیبای اعتکاف باید حتماً با سازمان تبلیغات هماهنگی های لازم را به عمل آورند.

وی در پایان تاکید کرد: به برگزار کنندگان مراسم اعتکاف توصیه می شود که در این مراسم به جریان های معنویت گرا و مسلک های نوظهور توجه ویژه داشته باشند تا آنان از این فرصت برای پیشبرد اهداف خود سوء استفاده نکنند./ل

برچسب ها: اعتکاف ، افزایش ، مراسم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.