مدیرکل روابط عمومی آستان قدس رضوی گفت: هم اکنون فعالیت های فرهنگی بارگاه منور رضوی به 60 کشور در سراسر جهان ارسال می شود.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، علی یوسفی در جمع خبرنگاران رسانه ها با بیان این مطلب افزود: آستان قدس رضوی در زمینه های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و معنوی، فعالیت و عملکردهای رو به رشدی دارد که هر ساله نتایج رضایت بخشی را به ثمر می رساند و یکی از مهم ترین فعالیت بارگاه منور ثامن الحجج (ع) انتقال فرهنگ حضرت رضا (ع) به کشورهای سراسر دنیا است.

وی با بیان این که در سال گذشته تنها 630 جلسه عمومی فرهنگی با کار گروه های مختلف فرهنگی برای ترویج مسائل فرهنگ و معنویت با کارشناسان و مربیان این حوزه برگزار شد خاطرنشان کرد: در بخش پاسخ گویی به ادیان الهی و بررسی دیدگاه دین اسلام برای غیر مسلمانان 25 هزار مراجعه کننده مستقیم به دفاتر حرم ثبت شده است که از این میان 150 نفر رسما به دین مبنی اسلام و مذهب تشیع تشرف آورده اند که این مسئله نقطه بسیار مثبت برای آستان قدس محسوب می شود.

مدیرکل روابط عمومی آستان قدس رضوی در ادامه تصریح کرد: در طول سال گذشته 500 هزار نفر در قالب گروه های خاص از فعالیت های آستان قدس بازدید نموده اند و 50 گروه شامل سفیران و روسای مختلف کشورهای خارجی و مسئولان داخلی نیز از بخش های مختلف آستان قدس رضوی دیدن نموده اند و روند پیشرفت های بارگاه حضرت رضا (ع) طی سال های اخیر بی نظیر توصیف نموده اند.

وی اظهار داشت: 700 هزار نفر در رده های سنی مختلف در تور حرم شناسی و بازدید از نمایشگاه های مختلف حرم رضوی دیدن کردند.

وی در بخش رسانه ای نیز ساخت فیلم بهارانه را در فروردین ماه جاری بسیار حرکت خوبی توصیف کرد و گفت: 80 هزار دقیقه برنامه مشترک با صدا و سیمای استان و بیش از هزاران برنامه مکتوب در رسانه ها از جمله فعالیت های خبری و اطلاع رسانی حرم رضوی می باشد.

علی یوسفی تربیت 40 حافظ قرآن را در اداره علوم قرآنی آستان قدس رضوی را از جمله برنامه های مراکز قرآنی حرم عنوان کرد و افزود: تربیت 40 نخبه و حافظ کل قرآن که از سال پیش شروع شده به همراه برگزاری جشنواره های مختلف قرآنی ویژه کودکان و جوانان جزء برنامه های پرمحتوای معنوی حرم حضرت رضا (ع) می باشد./س

 

برچسب ها: آستان ، قدس ، رضوی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.