برخی از صاحبنظران درآمریکا و انگلیس معتقدند، امیر‌قطر می‌کوشد، آهسته آهسته خود را به‌عنوان یک رهبر درجهان اسلام جا‌بزند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه فایننشال تایمز؛ این نشریه درمقاله خود می‌نویسد؛ با بررسی نا آرامی‌ها درسوریه و حمایتی که برخی از کشورهای عرب از این ناآرامی‌ها می‌کنند به‌ وضوح می‌توان دریافت امیرقطر عامل اصلی بسیاری از این ناآرامی‌هاست . 
منابع آمریکایی وانگلیسی معتقدند؛ بعد از حمایت پنهان و آشکار دولت قطر از گروه های مسلح مخالف نظام درسوریه که در راس انها گروه موسوم به جبهه‌النصره است مشخص شد، آنها از قطر به‌صورت مستقیم حمایت می‌شوند.
این منابع انگلیسی فاش کردند؛ به دلیل ثروت زیادی که ازسوی امیرقطر دراختیار این گروه قرارگرفته، شکافی دربین آنها روی داد و اکنون به‌جای این‌که این گروه به‌دنبال تحقق اهداف دولت قطر درسوریه باشند،  با اعلام تابعیت ازسازمان تروریستی القاعده رسماً با پول قطر جنگ واهداف خاص به القاعده را درسوریه دنبال می کند.
این نشریه انگلیسی درادامه مقاله خود سوالی را با این مضمون مطرح می کند؛ واقعاً این قطری‌ها درسوریه به دنبال رسیدن به چه اهدافی برای خود دمشق هستند؟، پاسخ به این پرسش را منابع آگاه آمریکایی این بار داده‌اند ومی‌گویند؛ قطر که تا دیروز زیر سایه همسایه بزرگ تر خود یعنی سعودی ها به زندگی خود درحاشیه جنوبی خلیج فارس ادامه می داد، اکنون به‌دلیل بهره برداری گسترده ازمنابع گازی درمنطقه که دوحه را به‌سومین کشور دارند گاز درجهان تبدیل کرده، با وجود کوچک بودنش آن را گردنکش منطقه مبدل ساخته و همین مساله باعث شده است، تا برای خود به دنبال تحقق رویاهای بزرگ باشد.
به نوشته این روزنامه قطر درماجرای لیبی واکنون درسوریه بزرگ‌ترین نقش‌های خود را بازی کرد، چرا که به گروه های مسلح در این دو کشور پول وامکانات داد، تا برای امیرقطر به خاطر مشکلاتی که درگذشته با سران این دونظام داشته تسویه حساب کنند.
این روزنامه درپایان نوشت؛ همین کافی است که بگوئیم ظرف این دوسال از نا آرامی ها که قطر آن را درسوریه به راه‌انداخته دوحه تا اکنون بیش ازسه میلیارد دلار پول دراختیار گروه‌های مسلح مخالف نظام بشاراسد رئیس جمهوری سوریه قرارداده است.







اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار