معاون فناوری و اطلاعات ستاد انتخابات شهرستان زاهدان گفت: برای هرشعبه اخذ رای یک کاربر رایانه‌ای پیش‌بینی شده که در مجموع 200 کاربر اصلی و ذخیره در شعب اخذ رای مستقر می‌شوند.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، «محمدی» افزود: درخواست کتبی برای به‌کارگیری کاربران مجرب رایانه طی مکاتباتی با دستگاه‌های اجرایی شد و ثبت‌نام کاربران به پایان رسید و به علت آمار زیاد در حال آزمون کتبی از متقاضیان هستیم که در چند روز دیگر نتایج آن اعلام می‌شود.

وی از تامین همه‌ی سخت‌افزارهای لازم برای انجام امور رایانه‌ای انتخابات خبر داد و گفت: در انتخابات آتی هر شعبه به سیستم رایانه‌ای، پرینتر، بارکد خوان و ابزار ارتباط با شبکه مجهز می‌شود.

معاون فناوری و اطلاعات ستاد انتخابات شهرستان زاهدان از پیش بینی 10درصدی کاربر و تجهیزات ذخیره خبر داد و گفت: برای آموزش کاربران رایانه دو دوره‌ی آموزشی و یک مرحله آزمون عملی برگزار شد.

محمدی تصریح کرد: کاربران معرفی شده در مرحله‌ی نخست تحت آزمون عملی فنی حرفه‌ای قرار گرفته و پس از آن تحت آموزش کاربری نرم‌افزار انتخابات را در جلسات آموزشی کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات قرار می‌گیرند.

وی اظهار کرد: به ازای هر 15 شعبه‌ی اخذ رای یک کارشناس فنی سیستم رایانه و مسلط به کاربری سخت‌افزار و نرم‌افزار جذب و در روز انتخابات به‌کار گرفته می‌شوند.

معاون فناوری و اطلاعات ستاد انتخابات شهرستان زاهدان در بیان تفاوت انتخابات امسال با دوره‌های پیشین یادآور شد: در طرحی سراسری در پایان رای‌گیری شعب، صورت جلسه الکترونیکی توسط کاربران تنظیم و به جلسه تجمیع ارایه می‌شود.

منبع:خبرگزاری ایسنا
برچسب ها: زاهدان ، رایانه ، اخذرای
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.