رئیس سازمان جهاد كشاورزی استان اردبیل گفت: اردبیل در بحث مبارزه بیولوژیكی با آفات مزارع كشاورزی از نظر نسبت سطح مبارزه به كل محصولات زراعی مقام اول كشور را دارد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / عادل عبدایمانی افزود: همچنین این استان در زمینه سطح مبارزه بیولوژیكی با آفات محصولات كشاورزی در جایگاه دوم كشور قرار دارد.

وی گفت: با هدف مبارزه با آفات كشاورزی و توسعه و ترویج فرهنگ تولید و مصرف مواد غذایی پاك و ارگانیك گام های بلندی در استان برداشته شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان افزود: پارسال با مشاركت هفت شركت داخلی بدون استفاده از سموم شیمیایی و تنها با بهره گیری از زنبور 'تریگو گراما' ، 'براكون' و ماده بیولوژیكی 'بی تی' با آفات حدود 18 هزار و 700 هكتار از مزارع استان شامل ذرت ، پنبه ، گوجه فرنگی و برای اولین بار باغات میوه به شیوه بیولوژیكی مبارزه شد.

عبدایمانی با تاكید بر تولید محصولات زراعی پاك و سالم اظهار كرد: پارسال همچنین افزون بر 76 هزار هكتار از مزارع كشاورزی این استان با مشاركت 153 كارشناس ناظر شبكه مراقبت و همكاری 16 كلینیك گیاه پزشكی علیه آفات ، بیماری ها و علف های هرز مزارع به روش تلفیقی یا همان 'آی پی ام' مبارزه شد.

وی گفت: برای اولین بار عملیات مبارزه بیولوژیكی با آفات در سطح دو هزار هكتار از محصولات ذرت بذری و 330 هكتار از مزارع سیب زمینی استان انجام شد.

عبدایمانی از اخذ گواهی استاندارد برای مقدار یك هزار و 700 تن محصول سیب زمینی برای اولین بار در استان خبر داد و افزود: با هدف تولید مواد غدایی و پروتئینی سالم و پاك در سال جاری مرغ سبز بدون آنتی بیوتیك با ضریب بهداشتی بالا ، در استان تولید و روانه بازار مصرف شد.

او ، با اشاره به شروع عملیات مبارزه با انواع ملخ در مراتع و مزارع استان در سال جاری گفت: در سال 91 با هدف مقابله با هجوم ملخ افزون بر 20 هزار هكتار از مراتع و اراضی كشاورزی این استان علیه این آفت سمپاشی و كانون كوبی شد/س 

برچسب ها: اردبیل ، آفات ، مزارع ، کشاورزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.