مدیرکل شیلات استان کرمانشاه پیش بینی کرد امسال 1500 تن ماهی در پشت سد ها و آب بندهای استان تولید شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

کیومرث شهبازی گفت:17  سدها و آب بندهای در  استان کرمانشاه وجود دارد عدد و در حال حاضر هشت سد و آب بند آبگیری شده استان شرایط آبزی پروری را دارند.

این هشت سد شامل سدهایشیان، کل کش، سلیمان شاه، آزادی، زاگرس، دایک گیلانغرب وآب بندهای هرسم، بنیاد مستضعفان و شهربازی کرمانشاه است.

مدیرکل شیلات استان کرمانشاه افزود: امسال بیش از یک میلیون و 300 هزار قطعه انواع بچه ماهی پشت سدها و آب بندهای استان رها سازی خواهد شد.

سال گذشته یک میلیون و 281 هزار قطعه انواع مختلف بچه ماهی در دریاچه های پشت سدهای استانرها سازی شد.

شهبازی ابراز داشت: رها سازی بچه ماهی در پشتاین منابع آبیبا اولویت سدها آغاز شدهوتعداد 50 هزار قطعه در سد دایک گیلانغرب، 90 هزار قطعه در سد زاگرس و 60 هزار قطعه در سد شیان رها سازی شده است.

به گفته شهبازی سال گذشته هزار و 25 تن انواع آبزیان از پشت سدها و آب بندهای استان تولید شده و پیش بینی می شود امسال این رقم به هزار و 500 تن برسد.

شهبازی ادامه داد: این اقدامات در راستای تاکیدات استاندار کرمانشاه مبنی بر استفاده بهینه و حداکثری از منابع آبی و بکار گیری فارغ التحصیلان بخش کشاورزی عملیاتی شده است.

مدیر کل شیلات استان کرمانشاه تولیدات ماهی پشت سدها را 100 درصد ارگانیک خواند و از بازار پسندی بالای این تولیدات خبر داد./ب

برچسب ها: کرمانشاه ، شیلات ، تولید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.