نایجل رایت، رئیس دفتر استفان هارپر ، نخست وزیر کانادا از حزب محافظه‌کار، روز گذشته (یکشنبه) و در پی ارائه مخفیانه یک چک به مبلغ 90 هزار دلار کانادا (87 هزار دلار آمریکا) به مایک دافی، یکی از اعضای مجلس سنا، به منظور کمک به وی در تأمین مخارجی که به نادرستی اعلام کرده بود، از سمت خود استعفا داد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  الجزیره ،‌ اخبار مرتبط با این رسوایی مالی روز 14 می منتشر شده بودند.نمایندگان مخالف پارلمان کانادا اعلام کرده‌اند که ارائه این چک قوانین اخلاقی را که بر اساس آنها سناتورها از دریافت هدایا ممنوع شده‌اند را نقض کرده و نیز پوزخندی بوده به وعده‌های تکراری دولت درباره افزایش مسؤولیت‌پذیری و پاسخگویی در اوتاوا. دافی، یکی از گزارشگران تلویزیونی شناخته شده، روز پنج‌شنبه از حزب محافظه‌کار استعفاء داد.
از زمان به قدرت رسیدن حزب محافظه‌کار در سال 2006 و وعده‌های آنها برای تصفیه دولت از مجموعه رسوایی‌هایی که منجر به سقوط دولت قبلی لیبرال شد، ماجرای کمک به مخارج مالی تبدیل به بزرگترین رسویی پیش روی این حزب شد.
نتایج نظرسنجی‌ها نشان می‌دهند که محافظه‌کارها در تعقیب لیبرال‌ها هستند، لیبرال‌هایی که از زمان روی کار آمدن جاستین ترودیو – فرزند پیر ترودیو، نخست‌وزیر سابق کانادا – به صورت مداوم بر محبوبیت عمومی خود افزوده‌اند.







اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار