"توني بلر" نخست وزير پيشين انگليس که به دليل موافقت با دولت آمريکا پيرامون تجاوز نظامي عليه عراق تا امروز نيز مورد انتقادات وسيع مردم آن کشور قرار داشته است حاضر شده تا در ازاي دريافت چند ميليون پوند پول از آلباني به دولت آينده آن کشور مشاوره دهد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  ديلي ميل، "ادي راما" رهبر حزب سوسياليست آلباني که طبق نظرسنجي ها احتمالا در انتخابات آينده آن کشور پيروز خواهد شد در پيامي که در صفحه شخصي اش در شبکه اجتماعي "توئيتر" منتشر کرده از اعلام آمادگي توني بلر براي ارايه مشاوره به آن حزب ابراز خرسندي کرده و افزوده است "ما به توافق رسيديم که پس از تاريخ 23 ژوئن با يکديگر در مورد حکمراني بهينه در آلباني همکاري نماييم."


وي همچنين مدعي شده که خواهان کسب تجارب بلر در زمينه زمامداري سياسي است و مي خواهد تا آلباني نيز براي عضويت در اتحاديه اروپا راه انگليس را در پيش گيرد. با اين حال سخنگوي بلر اظهار داشته که هنوز توافق نامه رسمي اي ميان دو طرف به امضا در نيامده است. 

توني بلر در اقدامي سودجويانه پيش تر نيز قراردادهاي همکاري و مشاوره با دولت هاي قزاقستان، کويت، برزيل و کلمبيا امضا کرده بود. وي بدليل ارايه مشاوره به "نور سلطان نظربايف" رييس جمهور قزاقستان مورد انتقاد قرار گرفته بود. گفته مي شود پول بلر در ازاي ارايه مشاوره به رييس جمهور قزاقستان 16 ميليون پوند پول دريافت کرده است. 

توني بلر در سال 1999 در جريان عمليات نظامي ناتو در آلباني همزمان با حمله نيروهاي نظامي ارتش صربستان شرکت داشت و از اين رو چهره اي شناخته شده در آن کشور بشمار مي رود. 





اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار