مجری طرح کدگذاری ملی آذربایجان‌غربی گفت: 2 هزار و 200 واحد تولیدی و تجاری در سامانه ایران کد آذربایجان‌غربی عضو هستند.

افشین نوبخت در گفت‌وگو با خبرنگارباشگاه خبرنگاران ارومیه ضمن ابراز خرسندی از آگاهی بخش تولیدی و تجاری استان از ایران کد یا همان نظام ملی طبقه‌بندی و خدمات شناسه کالا، اظهار داشت: در حال حاضر 2 هزار و 200 واحد تولیدی و تجاری استان عضو ایران کد هستند.

وی با اشاره به اینکه ایران کد به دنبال ایجاد زبان مشترک میان عرضه کننده، مشتری و تمام عوامل درگیر در حوزه کالا و خدمات در سطح ملی است، خاطرنشان کرد: ایران کد سبب سهولت مدیریت کالا و خدمات در سطح بازار می‌شود.

نوبخت گفت: خوشبختانه بخش‌های تولیدی و تجاری در استان با ایران کد و مزایای آن آشنایی لازم را پیدا کرده‌اند و در مواقع لازم نسبت به آن اقدام می‌کنند.

وی با اشاره به برخی از مزایای ایران کد، تصریح کرد: این طرح در حالت کلی با هدف ایجاد بازاری شفاف و کارآمد، ایجاد امکان عرضه مستقیم کالا و از همه مهم‌تر رفع معضل قاچاق در کشور پیاده می‌شود.

نوبخت با اعلام اینکه مرکز کدگذاری ملی آذربایجان غربی از سال 1388 در ارومیه آغاز به کار کرده، افزود: هم اکنون 2 هزار و 200 واحد تولیدی و تجاری در ایران کد عضو هستند که چیزی حدود 40 هزار قلم کالا هم در آن به ثبت رسیده است.

وی عمده کالاهایی که در استان، ایران کد می‌خورند را در رسته اول گروه مواد غذایی شامل انواع نوشیدنی‌ها، خشکبار و مواد اولیه غذایی مثل نیشکر، شکر و قند اعلام کرد و سپس به مواد اولیه سایر کارخانه‌ها، مواد شیمیایی، مصالح و تأسیسات اعلام کرد.

ایران کد زمینه ساز معرفی و تبلیغ گسترده کالا در سطح جهانی بوده و امکان حضور در تجارت الکترونیک را فراهم می‌کند./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.