معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت زنجان گفت: تجهیز و ایجاد نمایشگاه و فروشگاه فرش دستباف از برنامه‌های سال جاری اداره کل صنعت، معدن و تجارت است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران علی مسیبی به برگزاری نمایشگاه‌های مختلف در استان زنجان اشاره کرد و اظهار داشت: در سال گذشته 22 نمایشگاه داخلی در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی کاسپین زنجان برگزار شده است.

وی به برنامه‌های طراحی شده اداره صنعت، معدن و تجارت برای سال جاری اشاره و تصریح کرد: سند راهبردی ملی صادرات جزو یکی از برنامه‌هایی است که سازمان توسعه تجارت ایران تنظیم می‌کند.

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت زنجان با اشاره به اینکه برنامه‌های طراحی شده  یک چشم انداز کلی براساس سند راهبردی توسعه و تجارت خارجی استان زنجان است، گفت: این سند با هفت بند و 20 راهبرد و 73 برنامه عملیاتی تنظیم شده است.

وی مهم‌ترین اقدام سند راهبردی برای سال جاری را سند راهبردی حوزه تجارت خارجی دانست و گفت: این برنامه‌ها شامل 73 برنامه است.

مسیبی با اشاره به اینکه در سال گذشته ساخت گمرک بین‌المللی ایستگاه بناب آغاز شده، تصریح کرد: تا کنون این پروژه 70 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی ادامه داد: با توجه به بررسی‌های انجام شده ساخت ایستگاه بناب جزو نیازهای استان زنجان محسوب می‌شود.

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت زنجان با بیان اینکه در بحث حمل و نقل ریلی باید زیرساخت‌ها در استان زنجان ایجاد شود، گفت: بهره‌وری و سود ایجاد این زیرساخت در آینده دیده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه 20 شرکت در فراخوانی راه آهن استان زنجان در بحث حمل و نقل و صادرات شرکت داشتند، تصریح کرد: از بین این تعداد سه شرکت برای واگذاری به بخش خصوصی انتخاب شدند.

مسیبی به بحث ترخیص مواد اولیه طبق ماده 16 قانون اشاره کرد و اذعان داشت: ترخیص مواد خوراکی و آرایشی و بهداشتی را دستگاه علوم پزشکی در استان زنجان صادر می‌کند.

وی با اشاره به اینکه 50 واحد صادراتی در صنعت روی و سرب فعال هستند، گفت: ماده اولیه صنعت روی و سرب به پرمنگنات پتاسیم نیاز دارد.

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت زنجان ادامه داد: ورود این محصول نیازمند صدور مجوز از وزارت بهداشت است.

وی واردات پرمنگنات سال گذشته را 5 میلیون دلار اعلام کرد و گفت: از این مقدار واردات 2 هزار تن برای واحدهای تولیدی بوده است.

مسیبی تجهیز و ایجاد نمایشگاه و فروشگاه فرش دستباف را از برنامه سال جاری دانست و افزود: در هنرستان زنجان ساختمانی برای فروشگاه فرش شناسنامه‌دار، برای تاجران در نظر گرفته شده تا از سرگردانی تاجران در بازار کاسته شود.

وی اعزام هیئت تجاری به کشورهای ترکیه، چین، تونس و اوگاندا را از دیگر برنامه‌های شش ماه نخست سال جاری دانست و گفت: این برنامه‌ها با همکاری اتاق تعاون و اتاق بازرگانی برگزار می‌شود.
برچسب ها: زنجان ، فرش ، دستباف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.