مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خوزستان گفت: با سیاست های دولت در راستای توسعه روستاها و توجه به جامعه روستائی و عشایری ،‌ در برخی مناطق مهاجرت از روستاها به شهرها معکوس شده است.

 به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان ؛ سید خلف موسوی در همایش راه اندازی سامانه دریافت اطلاعات الکترونیکی بیمه ای روستائیان و عشایر خوزستان اظهار کرد: تاسیس صندوق بیمه روستائیان براساس اصل 29 قانون اساسی باعث ماندگاری روستائیان در روستاها و جلوگیری از مهاجرت بی رویه به شهرها شده است.

وی با بیان اینکه تحقق عدالت اجتماعی از تلاش ها و برنامه های دولت نهم و دهم بوده، افزود: موفقیت های بسیاری در این زمینه حاصل شده که بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر یکی از آنهاست.

موسوی تصریح کرد: حدود شش سال از آغاز فعالیت این صندوق می گذرد و تاكنون اقدامات ارزنده ای برای تحت پوشش قرار دادن روستائیان و عشایر انجام داده كه همه این تلاش ها از نگاه عدالت محوری دولت نشات می گیرد.

وی افزود: این صندوق باعث تامین آرامش، سلامت و معیشت روستائیان شده و عدالت محوری را در روستاها ایجاد کرده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خوزستان اظهار کرد: صندوق بیمه روستائیان و عشایر، این افراد جامعه را  به دليل اين ‌كه به صورت ديگری نمی توانستند توسط تامين اجتماعی بيمه شوند، بر اساس محل سكونتشان بيمه می ‌كند و موقعيت شغلی آن‌ ها نيز دخالتی در بيمه شدن ندارد.

وی به مزایای این صندوق برای روستائیان و عشایر اشاره کرد و گفت: برای تامین سلامت اجتماعی در روستاها با کمک این صندوق باید حمایت ها از بیمه روستائیان و عشایر بیشتر شود.

موسوی تصریح کرد: فقدان تامین اجتماعی یکی از عوامل مهاجرت روستائیان بود که با فعالیت صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر این معضل برطرف شده است.

وی گفت: با سیاست های دولت در راستای توسعه روستاها و توجه به جامعه روستائی و عشایری،‌ در برخی مناطق مهاجرت از روستاها به شهرها معکوس شده است./س

برچسب ها: مهاجرت ، معکوس ، روستائیان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.