رئیس مجمع جهانی شیعه ‌شناسی گفت: ورزشکاران می‌توانند با الگوبرداری از اخلاق علوی سعادت دنیوی و اخروی را برای خود به ارمغان آورند.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران قم، حجت‌الاسلام والمسلمین انصاری بویراحمدی با بیان اینکه شناخت ابعاد وجودی حضرت علی(ع) و جنبه‌های گوناگون زندگی فردی و اجتماعی این امام همام دستاوردهای شگرف و سازنده‌ای را برای بشریت به ارمغان خواهد آورد، اظهار داشت: مرور و بازخوانی ویِگی‌های منحصر به فرد آن امام هماممی‌تواند در ترقی و پیشرفت امت اسلامی تاثیر فوق‌العاده‌ای داشته باشد.
رئیس مجمع جهانی شیعه‌شناسی با بیان اینکه یکی دیگر از ویژگی‌های حضرت علی(ع) که ضرورت دارد جامعه ورزشی ما از آن الگوبرداری کنندٰ اخلاق علوی در ورزش قهرمانی و پهلوانی است، خاطرنشان کرد:ورزشکاران و قهرمانان ما با تبعیت و پیروی از اخلاق و سیره پسندیده حضرت علی(ع) می‌توانند سعادت دنیا و آخرت را برای خود به ارمغان آورد.
وی با بیان اینکه باید تلاش کرد تا اخلاق علوی در رفتار و منش قهرمانان و پهلوانان ما به فراموشی سپرده نشود، تصریح کرد: همه ما می‌دانیم که مدار اصلی و عنصر اساسی مکتب تشیع خداوند، رسول خدا و حضرت علی(ع) است و این مثلث معنوی و سرچشمه ناب سرچشمه ناب مبانی اعتقادی مکتب تشیع است.
حجت‌الاسلام والمسلمین انصاری بویراحمدی گفت: عدالت محوری و دستگیری از نیازمندان و یتیم‌نوازی از ویژگی‌های منحصر به فرد حضرت علی(ع) بشمار می‌رود که خوب است ورزشکاران و قهرمانان ما با تعصی از این امام همام در این راه گام‌های خوبی بردارند./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.