رييس سازمان بسيج مستضعفين خطاب به نامزدهاي رياست جمهوري گفت: براي خلق "حماسه سياسي" لازم است به جاي طرح تعامل و سازش با دشمنان براي رفاه مردم، طرح‌هاي جهادي اقتصاد و اقتصاد مقاومتي را اجرايي كنيد.

به گزارش حوزه دفاعي امنيتي باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه اينترنتي بسيج، سرتيپ محمدرضا نقدي رييس سازمان بسيج مستضعفين در نشست جهاد اقتصادي كه با حضور مسئولين و فعالان بسيج كشاورزي، بسيج مهندسين و فرماندهان نواحي و پايگاه هاي روستايي آذربايجان شرقي در سالن همايش سپاه عاشورا برگزار شد، گفت: امسال مقام معظم ولايت ماموريت "حماسه سياسي و حماسه اقتصادي" را تعيين فرموده‌اند و از آنجا كه واژه حماسه با بسيج همراه است، پس بسيج پيشتاز حماسه‌سازي خواهد بود.

سردار نقدي فعاليت‌هاي بسيج در سال حماسه اقتصادي را متفاوت از برنامه‌هاي ويژه جهاد اقتصادي عنوان نموده و افزود: برخي برنامه‌ها براي خلق حماسه اقتصادي مربوط به دولت است كه به دولت فعلي ارائه شده است و به جهت اجرا با يك حركت جهادي به دولت بعدي نيز ارائه مي‌شود.

وي سيماني‌كردن نهرهاي آب كشاورزي را باعث تحول در كشاورزي كشور دانسته و اظهار داشت: يكي از كارهاي مهم براي خلق "حماسه اقتصادي"، كم كردن فاصله كشاورزان با كشاورز نمونه است كه آموزش روش‌هاي عملياتي كشاورز نمونه به ساير كشاورزان باعث تحول چشمگير در توليدات كشاورزي مي‌شود.

وي با اشاره به فرمايش رهبري كه فرمودند "اگر مردم مانند دوران دفاع مقدس وارد اقتصاد شوند، بسياري از مشكلات حل خواهد شد"، ادامه داد: وظيفه بسيج ترويج آموزه‌هاي كشاورزان نمونه بين ساير كشاورزان است كه در اين زمينه با جهاد كشاورزي نيز توافقاتي صورت گرفته چرا كه جهاد كشاورزي به دليل محدوديت‌ها و بروكراسي اداري نمي‌تواند اين كار را در زمان كم انجام دهد.

رييس سازمان بسيج مستضعفين استفاده از ظرفيت گروه‌هاي جهادي براي امور ترويجي و توليد محور در روستاهاي محروم را يادآور شده و تصريح كرد: كافي است هر شهرستان يا ناحيه بسيج فقط دو محصول اصلي كشاورزي در منطقه خود را انتخاب و پيرامون امور ترويجي آموزه‌هاي كشاورز نمونه فعال شوند.

وي خطاب به نامزدهاي رياست جمهوري بيان كرد: براي خلق "حماسه سياسي" لازم است به جاي طرح تعامل و سازش با دشمنان براي رفاه مردم، طرح‌هاي جهادي اقتصاد و اقتصاد مقاومتي را اجرايي كنيد.

وي فعال كردن ظرفيت هاي نهفته را سبب شكوفايي اقتصاد دانسته و خاطر نشان كرد: تحريم‌ها فرصتي است براي بروز ظرفيت‌هاي نهفته چرا كه سازش با دشمن، وضع كشورمان را همچون مصر خراب خواهد كرد.

جانشين فرماده كل سپاه در امر بسيج با تاكيد بر عدم مصرف كالاهاي غير ضروري و وارداتي گفت: امسال پيش‌بيني اردوهاي جهادي يك روزه براي جوانان، اردوهاي سه روزه براي كارشناسان، اردوهاي يك هفته‌اي و دو هفته‌اي براي انجام كارها در بسيج شده است. تا قدمي بلند براي خلق "حماسه اقتصادي" در كشور برداشته شود.

وي ضمن پاسخ به سوال حاضرين در جلسه افزود: يكي از راه‌هاي بالابردن توليدات كشاورزي، جمع‌آوري و توزيع محصولات توليدي است، به طوري كه توسط شركت‌هاي تعاوني، بازاريابي نيز صورت مي پذيرد.

سردار نقدي درباره وام‌هاي مشاغل زودبازده دولت اظهار داشت: اگر وام‌هاي مشاغل زودبازده كه دولت در سال‌هاي اخير پرداخت كرده، واقعا در توليد و ايجاد كار خرج مي‌شد، شاهد تحول چشم‌گيري بوديم كه اينطور نشد.

وي با بيان اين مطلب كه هرچه فعاليت‌هاي توليدي، مردمي‌تر شود هزينه‌ها نيز كاسته خواهد شد، تصريح كرد: در صورت تقويت و ساماندهي مشاغل خانگي، صنايع دستي و اختصاص سود اصلي به كارگر و توليدكننده اين مشاغل فراگير خواهد شد و بسيج سازندگي مي‌تواند در اين زمينه به ويژه در حوزه آموزش و ترويج فعال شده و وارد ميدان شود.
انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار