پايگاه تحليلي "دبکا فايل" وابسته به نهادهاي امنيتي رژيم صهيونيستي در گزارش جديد خود با اذعان به شکست نتانياهو در متقاعد ساختن مسکو به منظور عدم ارسال سلاح براي دولت سوريه علنا اعتراف مي کند که رژيم صهيونيستي، آمريکا و ترکيه در مورد بحران سوريه دچار اشتباهي استراتژيک شده اند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  دبکا فايل، پايگاه تحليلي "دبکا فايل" با اذعان به سردرگمي رژيم صهيونيستي در تحليل صحيح وضعيت جاري در سوريه مي افزايد "چهار روز پس از آنکه در تاريخ 15 ماه جاري ميلادي روزنامه "نيويورک تايمز" به نقل از يکي از مقامات نظامي رژيم صهيونيستي مدعي شد که صهيونيست ها براي دولت "بشار اسد" رييس جمهور سوريه خط و نشان کشيده اند، در تاريخ 18 مه ادعايي کاملا متفاوت از سوي يکي ديگر از مقامات نظامي ارتش رژيم صهيونيستي مطرح شد که نشريه "تايمز" لندن آن را منعکس کرد. اين ادعا مبني بر آن بود که رژيم صهيونيستي باقي ماندن دولت سوريه اي ضعيف در قدرت را به رفتن آن ترجيح مي دهد. يک شب پيش از انتشار اين ادعا شبکه خبري "فاکس نيوز" تصاويري از کماندوهاي صهيونيست را نشان داد و مدعي شد که آنان از داخل خاک سوريه به اراضي اشغالي باز مي گردند. اين موارد همگي شاهدي بر اين موضوع هستند که مقامات نظامي ارتش رژيم صهيونيستي ناتوان از تحليل صحيح وضعيت سوريه هستند و استراتژي مشخصي در اين باره ندارند." 
"دبکا فايل" در ادامه با اذعان به ضعف رژيم صهيونيستي در مقابله با بحران سوريه مي افزايد "دلايل متعددي وجود دارند که نشان مي دهند دامنه بحران سوريه مي تواند به يکي از کشورهاي همسايه سوريه گسترش يابد. از ديد ما سرزمين هاي اشغالي مستعدترين محل براي گسترش دامنه اين بحران هستند. شش دليل براي توجيه اين نظر وجود دارد. نخست آنکه، "باراک اوباما" رييس جمهور آمريکا فاقد توانايي لازم براي تصميم گيري در مورد بحران سوريه است. اوباما حتي قادر نيست در مورد سوريه منطقه پرواز ممنوع اعلام کند. اوباما در ديدار خود با "رجب طيب اردوغان" نخست وزير ترکيه در تاريخ 17 مه جاري ميلادي نيز با بي اعتنايي به درخواست اردوغان مبني بر اعلام منطقه پرواز ممنوع برخورد کرد." 
پايگاه تحليلي "دبکا فايل" در ادامه با اذعان به ناکامي رژيم صهيونيستي در متقاعد کردن دولت روسيه به عدم ارسال اسلحه براي دولت سوريه مي افزايد "رژيم صهيونيستي همچنين در متقاعد کردن دولت روسيه در خودداري از ارسال موشک هاي ضد هوايي اس – 300 براي دولت سوريه شکست خورد. در واقع، "بنيامين نتانياهو" نخست وزير رژيم صهيونيستي در انجام ماموريت خود در تاريخ 14 مي در جريان ملاقات با "ولاديمير پوتين" رييس جمهور روسيه ناکام ماند." 
اين پايگاه تحليلي صهيونيستي در ادامه با اذعان به پيشرفت هاي ارتش سوريه مي افزايد "خطاي استراتژيک آمريکا، رژيم صهيونيستي و ترکيه آن بوده که از پذيرش و برسميت شناختن پيشرفت هاي ارتش سوريه در مقابله با تروريست هاي سوري طفره مي روند و در اين در حاليست که ارتش سوريه در دو سال گذشته موفق شده تا بسياري از مناطق کليدي را از تروريست هاي سوري بازپس گيرد." 
اين پايگاه تحليلي در ادامه گزارش خود با اذعان به خطاي محاسباتي آمريکا، رژيم صهيونيستي و ترکيه در مورد بحران سوريه مي افزايد "اوباما، نتانياهو و اردوغان ارزيابي غلطي از ميزان توانايي اسد در حفظ قدرت داشتند. آنان متوجه نبودند که  ايران، مسکو و جنبش حزب الله لبنان خواستار حل ديپلماتيک بحران سوريه هستند ." اين پايگاه تحليلي در ادامه مي افزايد "دولتهاي آمريکا، رژيم صهيونيستي و ترکيه از تمامي بازيگران کليدي بحران سوريه يعني اعضاي محور مقاومت دور افتاده اند و در تلاش خود براي ايجاد بي ثباتي در منطقه  ناکام مانده اند." 









برچسب ها: بین الملل ، آمریکا ، ترکیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار