کتاب «حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی در شعر فارسی» به همت مرکز پژوهش‌های اسلامی صدا و سیما منتشر شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، کتاب حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی در شعر فارسی در قالب دو بخش حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی تدوین شده است که بخش حماسه سیاسی این شامل مباحثی در زمینه شعر سیاسی، مشروطه، پس از انقلاب اسلامی و مؤلفه‌های تحقق حماسه سیاسی در شعر فارسی است.

در بخش حماسه اقتصادی مطالبی در زمینه همسویی سیاست و اقتصاد، مؤلفه‌های تحقق حماسه اقتصادی در شعر فارسی مانند جهاد علمی و اقتصادی، نوآوری در اقتصاد، حمایت از نیروی کار و سرمایه ایرانی، بهره‌وری بیشتر، اقتصاد مقاومتی و جوان‌گرایی و عملگرایی مطرح شده است.

با توجه به اینکه از ویژگی‌های برجسته ادبیات دیرپای فارسی، ارتباط تنگاتنگ و متقابل آن با علوم متعدد است و این ارتباط و هم‌نشینی متقابل سبب شده است که موضوعات و عناوین مختلفی در حوزه ادبیات فارسی مورد توجه ذهن ژرف‌اندیش شاعران قرار گیرد تدوین این کتاب در دستور کار قرار گرفته است.

هیچ موضوعی پیدا نمی‌شود که از دیدگاه شاعران و نویسندگان فارسی زبان به دور مانده یا حداقل مورد توجه واقع نشده باشد. به عبارت دیگر گستردگی موضوعات و توجه شاعران و نویسندگان به مسائل گوناگون در قالب اشعار و عبارات موزون و مسجع را می‌توان از خصوصیات زبان و ادب گرانسنگ فارسی به حساب آورد.

کتاب «حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی در شعر فارسی» توسط دکتر ایوب هاشمی و ریحانه هاشمی تألیف شده و به همت مرکز پژوهش‌های اسلامی صدا و سیما با شمارگان هزار و 200 عدد منتشر شده است./س


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.