انتقال دانشجويان شاهد و ايثارگر به تهران و البرز فراهم شد

طبق آيين نامه هاي جديد دانشگاه آزاد امكان انتقال دانشجويان شاهد و ايثارگر به تهران و استان البرز فراهم شد.

به گزارش گروه علمي باشگاه خبرنگاران ؛حسين نصير زاده مدير كل امر شاهد و ايثارگران دانشگاه آزاد امروز در نشست خبري كه برگزار شده بود گفت: با اشاره به آیین نامه جدید نقل و انتقال دانشجویان و استادان ایثارگر و شاهد  در آیین نامه جدید خدمات به همه جانبازانی که شش ماه در جبهه بوده اند و خانواده های آنان در حوزه آموزش و انتقال ارائه می شود. گواه این امر نقل و انتقال 6 هزار و 500 تن از جامعه دانشگاهی شاهد و ایثارگر در نیم سال تحصیلی گذشته است. نقل و انتقال دانشجویان و استادان خانواده شاهد و ایثارگر به استان البرز و تهران برای نخستین بار در سطح دانشگاه آزاد فراهم شد.

وي افزود: در نقل و انتقال به تهران و البرز دانشجو ابتدا شرایط خود را در سامانه نقل و انتقال شاهد و ایثارگر درج می کند که در صورت حدنصاب معدل امکان انتخاب به هر واحد دانشگاهی که این دانشجویان تمایل داشته باشند در آن تحصیل کنند فراهم می شود.

مشاور رئیس دانشگاه آزاد  گفت: اولویت اول در انتقال شامل انتقال و میهمانی فرزند و همسر جانباز 25 درصد به بالا و خود جانباز، فرزند و همسر جانباز 40 درصد به بالا و خود جانباز همچنین همسر و فرزند آزاده در نظر گرفته شده است. اولویت دوم دو ترم میهمانی و کسب معدل 15 برای انتقال فرزندان و همسر جانبازان 25 تا 39 درصد، اولویت سوم شامل یک ترم میهمانی و در صورت کسب معدل حداقل 15 برای ادامه میهمانی شامل جانبازان زیر 25 درصد و همسر و فرزندانشان، رزمندگان همسر و فرزندانشان که بالای 6 ماه در جبهه حضور داشته اند.

نصیرزاده خاطر نشان کرد: سومین اولویت برای نخستین بار در دانشگاه آزاد اسلامی صورت گرفته است. 

 
نصير زاده تصريح كرد:امروز دانشگاه آزاد به عنوان محور پيشرو و حتي جلوتر از وزارت علوم در حوزه دانشجويي فعال است و در آيين نامه هاي جديد شاهد اين موضوع بوديم از طرف ديگر در حوزه آموزشي شروع كلاس هاي ارتقاء تحصيلي را براي دانشجويان شاهد و ايثارگر داريم تا جزء بهترين ها از نظر تحصيلي باشند.
 

وی همچنین در خصوص امکان به کارگیری اساتید بازنشسته شاهد و ایثارگر در دانشگاه آزاد گفت: دانشگاه آزاد این امکان را دارد که از استادان شاغل و بازنشسته شاهد و ایثارگر سایر دستگاهها و داخل دانشگاه برای همکاری استفاده کند که به صورت پاره وقت و به عنوان هیات علمی با این دانشگاه همکاری کنند.

 

برچسب ها: دانشجو ، آزاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار