يک دختر جوان دانشجو زماني که به بهانه هم خانه شدن پولش را وسط کلاهبرداران از دست داد؛ اقدام به کلاهبرداري به همين شيوه از ساير دختران دانشجو کرد.

به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران، یکم اسفند امسال زن جوانی بامراجعه به دادسرای ناحیه 4 تهران اعلام کرد که از سوی زنی که مدعی پیدا کردن هم اتاقی بوده ، مورد کلاهبرداری قرار گرفته است.

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع کلاهبرداری و به دستور بازپرس شعبه دوم دادسرای ناحیه 4 تهران ، پرونده برای رسیدگی تخصصی در اختیار پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

مالباخته پس از حضور در پایگاه چهارم پلیس آگاهی ، در اظهاراتش به کارآگاهان گفت : چندی پیش و از طریق آگهی نیازمندی یکی از روزنامه های کثیرالانتشار به دنبال پیدا کردن یک خانه دانشجویی با یک هم اتاقی بودم که در میان آگهی ها، نظرم به یک آگهی جلب شد . با شماره تلفن همراه داخل آگهی تماس گرفته و زن جوانی به نام "کیمیا" مدعی شد که همانند من دانشجو است و در حال حاضر در منطقه تهرانپارس ـ میدان پروین سکونت دارد . پس از گرفتن نشانی خانه ، 18 بهمن به آدرس مراجعه و در آنجا با کیمیا آشنا شدم . کیمیا مدعی بود که هم اتاقی اش از دانشگاه فارغ التحصیل شده و به همین علت قصد بازگشت به شهرستان را دارد و او نیز به دنبال پیدا کردن هم اتاقی جدید است .

مالباخته در ادامه اظهاراتش و در خصوص چگونگی اعتماد به کیمیا به کارآگاهان گفت : زمانیکه در خصوص شرایط کرایه خانه به توافق رسیدیم َ، قرار شد تا پول ودیعه منزل به مبلغ 3 میلیون تومان از سوی من پرداخت و اجاره ماهیانه نیز بر عهده کیمیا باشد . حتی کیمیا برای جلب اعتمادم ، اجاره نامه خانه را نیز نشان داشت و به این شیوه اعتماد مرا به طور کامل جلب کرد و من نیز مبلغ 3 میلیون تومان را به او پرداخت و حتی در ازای پرداخت پول ، رسید نیز تحویل گرفتم .

مالباخته ، در ادامه به کارآگاهان گفت : 30بهمن به قصد اسباب کشی به منزل مراجعه کردم. در حالیکه منتظر بودم تا کیمیا در خانه را برایم باز کند ، ناگهان زن میانسالی با حضور در مقابل در خانه مدعی شد که مستأجر قبلی خانه چندین روز است که تسویه کرده و او به همراه خانواده اش ، به تازگی به آنجا آمده اند . بلافاصله با شماره تلفن همراه کیمیا تماس گرفتم اما خاموش بود .

با آغاز تحقیقات برای شناسایی و دستگیری متهم ، کارآگاهان با انجام اقدامات پلیسی و در اولین مرحله موفق به شناسایی هویت واقعی کیمیا به نام "مریم . ج" 26 ساله شدند .

با شناسایی هویت واقعی مریم و در ادامه تحقیقات ، کارآگاهان موفق به شناسایی مخفیگاه مریم در خیابان 196 تهرانپارس شده و پس از اطمینان از حضور وی ، ساعت هفت صبح 28 اردیبهشت موفق به دستگیری وی شدند .

در بازرسی از مخفیگاه "مریم . ج" ، کارآگاهان موفق به پیدا کردن کپی اسناد و مدارک شناسایی متعلق به تعداد دیگری از خانم های جوانی شدند که با شناسایی و دعوت از این افراد ، کارآگاهان پایگاه چهارم پلیس آگاهی متوجه شدند که این افراد نیز به همین شیوه و شگرد و از سوی متهم مورد کلاهبردرای قرار گرفته اند .

متهم در اظهاراتش ، با اعتراف صریح به کلاهبرداری از شکات ، در خصوص انگیزه خود از کلاهبرداری گفت : سال گذشته ، به همین شیوه از من کلاهبرداری شد و مبلغ 12 میلیون تومان را از دست دادم . به همین علت تصمیم گرفتم تا به همین شیوه اقدام به کلاهبرداری کرده تا بتوانم پول خود را بازپس بگیرم .

سرهنگ کارآگاه رضا مؤذن ، رئیس پایگاه چهارم  پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اعلام این خبر گفت: با شناسایی تعدادی از دانشجویان زن که بدین شیوه مورد کلاهبرداری قرار گرفته اند و با توجه به اعتراف صریح متهم به کلاهبرداری و همچنین به دست آمدن اسناد و مدارک شناسایی متعلق به سایر افراد ، شناسایی دیگر مالباختگان احتمالی در دستور کار کارآگاهان پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است . به همین خاطر از کلیه مالباختگانی که بدین شیوه و شگرد ، به ویژه در منطقه تهرانپارس مورد کلاهبرداری قرار گرفته اند دعوت می شود تا طرح و پیگیری شکایات خود به پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در سیدخندان ـ خیابان ابوذر غفاری ـ بالاتر از بیمارستان رسالت – جنب کلانتری 120 سیدخندان مراجعه کنند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار