رييس كل گمرك جمهوري اسلامي با بيان اينكه الكترونيكي شدن، ترانزيت كالا انگيزه هاي قاچاق را كاهش مي دهد ، گفت : هم اكنون ترانزيت كالا در 25 پايانه به صورت الكترونيكي انجام مي شود.

 
به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران
و به نقل از شبكه اخبار اقتصادي و دارايي (شادا) ، عباس معمار نژاد افزود: الكترونيكي شدن و تسهيل فرآيندهاي ترخيص و صادرات كالا زمان انجام تشريفات گمركي را به كمترين ميزان كاهش داده است.
 
به گفته وي ، كاهش 1.5 روز از تشريفات گمركي در گمركات، نقش مهمي در كاهش قاچاق كالا به خارج از كشور داشته به طوري كه هم اكنون قاچاق كالا در گمركات به حداقل ممكن رسيده است.
 
وي با بيان اينكه هم اكنون فرآيند ترانزيت كالا در 25 پايانه، به طور كامل الكترونيكي صادر مي شود، افزود: براي تسهيل تشريفات گمركي نيز 35 تعرفه گمركي به 15 تعرفه كاهش يافته تا انگيزه اي براي انجام قاچاق كالا وجود نداشته باشد.
 
رييس كل گمرك جمهوري اسلامي ايران در ادامه در سال حماسه اقتصادي و سياسي بر حمايت بيشتر از توليدكنندگان داخلي تاكيد كرد و گفت: بسته حمايت از توليد داخلي در گمرك به تصويب رسيده و بزودي به تمام گمركات كشور ابلاغ خواهد شد.
 
وي تصريح كرد: در قانون گمرك مصاديق قاچاق به طور صريح مشخص شده و تلاش برآن است تا هيچ كالايي بدون اظهارنامه و يا اظهارنامه خلاف از كشور خارج نشود.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار