در مراسمی از ترجمه انگلیسی رمان « هستی» نوشته فرهاد حسن زاده و ترجمه شقایق قندهاری رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز، رمان نوجوان « هستی» در چهارفصل و 262 صفحه توسط انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به چاپ رسیده و جایزه لاک پشت پرنده و رمان منتخب نوجوان را از آن خود کرده است.

رمان « هستی » داستان دختر نوجوانی است که نمی خواهد مثل دخترهای هم سن و سالش باشد و به انجام کارهای دخترانه بپردازد به نوعی او علاقه مند به انجام کارهای پسرانه است و آرزو دارد دروازه بان تیم صنعت نفت آبادان شود آرزویی که کمتر دختری در سن و سال او دارد.

با شروع جنگ و اتفاقاتی که سر راه « هستی » و خانواده اش قرار می گیرد نگاه او به آدم ها و محیط اطرافش عوض می شود او به مدد گرفتن در یک موقعیت ناخواسته بزرگ می شود و متوجه این موضوع می شود که قوی بودن در زن و مرد بدون نیست.

مدیر عامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در مراسم رونمایی از ترجمه انگلیسی رمان « هستی » گفت: محور همه فعالیت ها در کانون کتاب است و کانون در این امر سابقه ای 50 ساله دارد.

رضایی ، کلمه و کلام و تفکر و تعقل و همچنین علم را مایه برتری انسانها برشمرد و افزود: اگر ما بتوانیم امیال و خواسته های نوجوانان را کشف کنیم و بر مبنای آنها اثر فرهنگی تولید کنیم آن اثر فراملی می شود و مورد استقبال نوجوانان هم در داخل و هم در خارج قرار می گیرد.

مسئول طرح رمان نوجوان امروز نیز در جمع نویسندگان این طرح گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان چهار سال است که کتاب های ویژه نوجوانان را چاپ و وارد بازار می کند که تا به حال 45 کتاب وارد بازار شده و 110 کتاب نیز به زودی وارد بازار می شود.

شاه آبادی افزود: ما در ترجمه آثار به مسائل مختلف توجه می کنیم تا آثار ما در سطح جهانی برای مخاطب غیر ایرانی جاذبه داشته باشد.

وی همچنین گفت: ما معتقدیم صرفاً با ترجمه اثر بازار جهانی برای آن فراهم نمی شود و باید فعالیت های خاص بازاریابی را نیز انجام دهیم./ب

برچسب ها: ترجمه ، رمان ، هستی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.